זה לקח 15 שנים, אינספור בקשות ממשתמשים והפך לסוג של בדיחה בתעשייה, אבל היום זה סוף סוף קורה – אינסטגרם (Instagram) משיקה אפליקציה ייעודית רשמית למכשירי אייפד של אפל (Apple). החל מהיום (רביעי, 03.09), משתמשים יכולים להוריד את האפליקציה החדשה, אך יגלו במהרה שהיא אינה העתק מדויק של גרסת הסמארטפון המוכרת, אלא מוצר עם אסטרטגיה ברורה משלו.

השינוי המשמעותי ביותר, ואולי המסר הברור ביותר שמטא (Meta) שולחת, הוא שהאפליקציה החדשה נפתחת ישירות לפיד ה-Reels, מתחרתה של אינסטגרם בטיקטוק. במקום פיד התמונות והפוסטים המסורתי, המשתמשים יקבלו חוויה המזכירה מאוד את המתחרה הסינית, עם סרטונים קצרים במסך מלא. המהלך נראה כתגובה ישירה למצבה הרגולטורי הרגיש של טיקטוק בארה"ב. במשך שנים, טען מנכ"ל אינסטגרם, אדם מוסרי, כי קהל המשתמשים שדורש אפליקציית אייפד פשוט אינו גדול מספיק כדי להצדיק את המאמץ. כעת, כשהמתחרה הגדולה ביותר שלה נמצאת בסכנת חרם, נראה שהדחיפות השתנתה, והפוקוס על Reels הגיוני לחלוטין.

עם זאת, שאר התכונות המוכרות של אינסטגרם עדיין קיימות. הסטוריז יוצגו בשורה העליונה של מסך הבית, ומשתמשים יוכלו לעבור ללשונית "Following" (נעקבים) כדי לצפות בפיד הפוסטים המוכר, כולל אפשרות לתצוגה כרונולוגית. האפליקציה החדשה מנצלת היטב את שטח המסך הגדול של האייפד – התגובות לסרטוני Reels יופיעו לצד הווידאו עצמו (ולא מתחתיו), מה שיאפשר צפייה והקלדה בו-זמנית. גם מסך ההודעות הפרטיות (DM) עוצב מחדש עם תצוגה של שתי עמודות – רשימת השיחות בצד אחד והצ'אט הפעיל בצד השני, בדומה לחוויית מסנג'ר בדסקטופ.

אז מה השתנה בשנים האחרונות שגרם לאינסטגרם לשנות כיוון? ייתכן שהעלייה בשימוש בטאבלטים בקרב ילדים ובני נוער שינתה את החישוב, או שהפגיעות של טיקטוק פשוט יצרה הזדמנות שאסור היה לפספס. כך או כך, דבר אחד ברור מההשקה הזו, אינסטגרם לא מוותרת על ה-Reels. החברה ממשיכה להשקיע בפורמט, האריכה את אורך הסרטונים, הוסיפה אפשרויות לפרסום מחדש והרצה קדימה, ואף ניסתה לגייס טאלנטים מטיקטוק. אינסטגרם רואה עתיד בטאבלטים, והעתיד הזה, לפחות כרגע, מורכב כולו מסרטונים קצרים.
להורדה: אינסטגרם לאייפד מחנות האפליקציות ה-App Store – חנות ישראלית
להורדה: אינסטגרם לאייפד מחנות האפליקציות ה-App Store – חנות אמריקאית