מיקרוסופט (Microsoft) וסמסונג (Samsung) מהדקות את שיתוף הפעולה ביניהן ומביאות את מהפכת הבינה המלאכותית הגנרטיבית ישירות לסלון. בהכרזה משותפת, הודיעו החברות כי העוזר החכם של מיקרוסופט, Copilot, זמין כעת בדגמים נבחרים של טלוויזיות ומסכים חכמים של סמסונג לשנת 2025. המהלך נועד להפוך את הטלוויזיה למרכז מידע אינטראקטיבי, המאפשר למשתמשים לקבל תשובות לשאלות מורכבות באמצעות מודלי שפה גדולים, והכל בצורה ויזואלית ואינטראקטיבית.
המאפיין הבולט והייחודי ביותר של Copilot בגרסתו הטלוויזיונית הוא המראה החזותי שלו. במקום להיות ישות קולית בלבד, Copilot מופיע על המסך כדמות אנימציה המגיבה לשיחה, מסנכרנת את תנועות השפתיים שלה עם התשובות ואף מציגה הבעות פנים התואמות את טון הדיאלוג. מעבר לאנימציה, העוזר החכם לא רק מקריא את התשובות, אלא גם מציג "כרטיסיות מידע" ויזואליות עבור נושאים כמו סרטים, מזג אוויר ותוצאות חיפוש תמונות, הכוללות דירוגים, תמונות ופרטי מפתח חיוניים.

ההפעלה פשוטה ואינטואיטיבית. Copilot יופיע באופן אוטומטי במסך הבית של מערכת ההפעלה Tizen, בתוך מרכז השירותים Samsung Daily+. לחיצה על כפתור המיקרופון בשלט של סמסונג תאפשר למשתמשים לשאול את שאלותיהם, ולקבל מענה המשלב קול ותצוגה חזותית. בנוסף, מי שמעוניין בחוויה מותאמת אישית, הכוללת גישה להעדפות ולזיכרון של Copilot מחשבונות אחרים, יוכל לסרוק קוד QR מהיר כדי לקשר את חשבון המיקרוסופט הקיים שלו.
כדי להמחיש את יכולותיו של העוזר החדש, מיקרוסופט סיפקה מספר דוגמאות לשאלות שניתן לשאול:
- סיכומים מותאמים ללא ספוילרים: "אני רוצה לחזור לסדרה 'הכתר', הפסקתי בעונה 3, פרק 4. מה קרה עד אז?"
- המלצות אולטרה-ספציפיות: "מצא לי סרט כמו 'גמביט המלכה', אבל על בישול במקום שחמט, ובאורך של פחות משעתיים."
- מידע לאחר צפייה: "מי היה המדבב של הדמות הזאת?" או "אילו עוד סרטים הבמאי הזה עשה?"
- עזרה יומיומית: "האם מזג האוויר בגלבוע בשבת יתאים לטיול רגלי?" או "תעודד אותי אחרי פרידה."
השירות זמין כעת בדגמי 2025 של טלוויזיות סמסונג, כולל Micro RGB, Neo QLED, OLED וסדרת The Frame, וכן במסכים החכמים M7, M8 ו-M9 בשווקים נבחרים. שתי החברות צפויות להרחיב את התמיכה לדגמים נוספים בחודשים הקרובים.