טסלה משדרגת את המנוע הגרפי ל-Unreal; למה זה טוב ומתי זה מגיע

טסלה בצעד משמעותי עבור הנהגים, החברה צפויה להחליף את המנוע הגרפי ברכבים.

אבי דוד
מאת אבי דוד
3 דקות קריאה
מנוע Unreal Engine לטסלה | תמונה: רשת - שימוש על פי סעיף 27 א
מנוע Unreal Engine לטסלה | תמונה: רשת - שימוש על פי סעיף 27 א
אמ;לק
  • טסלה מחליפה את מנוע התצוגה הנוכחי (Godot) במנוע הגרפי המתקדם Unreal Engine, המוכר ממשחקי AAA, כדי לשפר דרמטית את התצוגה הגרפית ברכב.
  • השדרוג יאפשר הצגת עצמים שהמערכת מזהה אך לא מציגה כיום (כמו פסי האטה), מודלים תלת-ממדיים מדויקים יותר, ואף מפות ניווט תלת-ממדיות.
  • היכולות החדשות יהיו זמינות ככל הנראה רק ברכבים עם יחידת המחשב העדכנית (MCU3 מבוססת AMD), וצפויות להגיע בעדכון עתידי, אולי עוד השנה.

שינוי טכני משמעותי, שמתרחש כרגע מאחורי הקלעים, חושף את הכיוון הבא שאליו צועדת חוויית הנהיגה האוטונומית של טסלה (Tesla). על פי דיווחים של ההאקר הוותיק "Greentheonly", קוד שנמצא בגרסאות הקושחה האחרונות של החברה חושף כי טסלה נערכת להחליף את המנוע הגרפי המפעיל את תצוגת ה-Autopilot והנהיגה האוטונומית המלאה (FSD). המעבר ממנוע הקוד הפתוח והקל Godot למנוע Unreal Engine, אחד המנועים הגרפיים החזקים והפופולריים ביותר בתעשיית משחקי הווידאו, הוא הרבה יותר מסתם שדרוג קוסמטי; הוא מסמן מהפכה צפויה באופן שבו המכונית מתקשרת את מה שהיא "רואה" אל הנהג.

המטרה המרכזית: בניית אמון דרך ריאליזם

אחת הבעיות המרכזיות בחוויית ה-FSD כיום, למרות יכולותיה המרשימות, היא שהתצוגה הגרפית על המסך מרגישה מיושנת. עצמים לעיתים מהבהבים, משאיות ונגררים נמתחים בצורה לא טבעית, ומכשולים רבים שהמכונית מזהה ומגיבה אליהם, כמו פסי האטה או קונוסי תנועה, כלל אינם מוצגים לנהג. פער זה בין מה שהמכונית יודעת לבין מה שהיא מציגה יוצר חוסר אמון. אם הנהג לא רואה את הקונוס על המסך, הוא עשוי להניח שהמכונית לא זיהתה אותו.

המעבר ל-Unreal Engine נועד לפתור בדיוק את הבעיה הזו. מנוע גרפי כה חזק יאפשר לטסלה לרנדר גרסה נאמנה ומציאותית הרבה יותר של הסביבה על המסך. במקום מודלים גנריים שנמתחים, המערכת תוכל להציג מודלים תלת-ממדיים מדויקים יותר של כלי רכב שונים. המטרה הסופית היא לשקף לנהג בזמן אמת את מה שהמכונית "רואה" ו"מבינה", ובכך להגביר באופן דרמטי את תחושת הביטחון והאמון במערכת.

כך זה צפוי להראות | תמונה: Greentheonly X
כך זה צפוי להראות | תמונה: Greentheonly X

מה צפוי להשתנות בתצוגה?

השדרוג יאפשר להוסיף לתצוגה שורה ארוכה של עצמים שהמכונית כבר מזהה כיום אך אינה מציגה. הרשימה כוללת פסי האטה, קונוסי תנועה, בורות בכביש, פסולת, תמרורים, מעקות בטיחות, עגלות סופר, שערים ואף מעברי חצייה מפורטים יותר. טסלה כבר אישרה בעבר שהיא עובדת על תצוגה נכונה של נגררים ועל הוספת מודל של הסייברטראק למכוניות אחרות.

אפשרות מסקרנת נוספת היא הוספת מפות ניווט תלת-ממדיות. בדומה למפות של גוגל ואפל, טסלה תוכל להציג בניינים ועצים בתלת-ממד, מה שלא רק נראה טוב יותר, אלא גם מסייע לנהג להתמצא בסביבה על ידי השוואה בין התצוגה למציאות. למרות שטסלה לא צפויה להציג כל פרט כדי למנוע הסחות דעת, עצמים חשובים התורמים לבטיחות ולהבנה יקבלו עדיפות.

דרישות חומרה וצפי להשקה

המעבר למנוע תובעני כמו Unreal Engine מגיע עם מחיר: דרישות חומרה גבוהות יותר. בעוד שמנוע Godot היה קל משקל ויכל לרוץ על כל החומרות, היכולות החדשות יהיו זמינות, ככל הנראה, אך ורק ברכבים המצוידים ביחידת המחשב המודרנית MCU3 (מבוססת AMD). בעלי רכבים עם יחידת MCU2 (מבוססת אינטל) יישארו, ככל הנראה, עם התצוגה הנוכחית. הקוד החדש כבר נמצא בגרסאות קושחה 2025.20 ומעלה בדגמי מודל S ו-X, אך התכונה עדיין אינה פעילה.

ההערכה היא שהשדרוג המשמעותי הזה נמצא בעבודה פעילה, וייתכן שנראה אותו מושק יחד עם העדכון הגדול הבא של ממשק המשתמש, או אפילו בעדכון החגים המסורתי של טסלה בסוף השנה.

שתפו כתבה
עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 16 Pro Max מחשב: MacBook Air 13 M4" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra
אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *