גוגל (Google) הכריזה אמש (חמישי, 15.08)) באופן רשמי על השקת כלי חדש מבוסס בינה מלאכותית בשירות הטיסות הפופולרי שלה, תחת השם "Flight Deals". על פי ג'ייד קסלר, מנהלת מוצר בצוות Google Flights, הכלי החדש תוכנן במיוחד עבור קהל יעד ספציפי: "מטיילים גמישים שמטרתם מספר אחת היא לחסוך כסף בטיול הבא שלהם".
במקום לחפש יעד ספציפי ולשחק עם תאריכים ומסננים כדי למצוא מחיר טוב, Flight Deals מאפשר למשתמשים פשוט לתאר את הטיול שהם רוצים, "כאילו הם מדברים עם חבר". גוגל מספקת דוגמאות לחיפושים אפשריים, כמו "טיול של שבוע בחורף לעיר עם אוכל מעולה, טיסות ישירות בלבד" או "טיול סקי של 10 ימים לאתר ברמה עולמית עם שלג טרי". לאחר קבלת התיאור, המערכת תציג את המבצעים המשתלמים ביותר שתואמים את הבקשה, כולל יעדים שהמשתמש אולי לא שקל בעצמו.
לדברי גוגל, מה שמייחד את הכלי הוא השימוש בבינה מלאכותית מתקדמת כדי להבין את הניואנסים בבקשת המשתמש ולזהות יעדים תואמים. לאחר מכן, הוא מתחבר לנתונים בזמן אמת משירות גוגל טיסות כדי להציג במהירות אפשרויות עדכניות ורלוונטיות ממאות חברות תעופה ואתרי הזמנות.

הכלי מושק כעת בגרסת בטא, במטרה לאסוף משוב מהמשתמשים ולבחון כיצד AI יכול לשפר עוד יותר את תהליך תכנון הטיול. עם זאת, בגוגל ממהרים להרגיע את המשתמשים הוותיקים: "אנחנו יודעים שאתם אוהבים את Google Flights המקורי, והוא נשאר כאן (למעשה, הוא ימשיך להשתפר)". כהוכחה לכך, החברה מודיעה שבקרוב תתווסף לשירות המקורי אפשרות חדשה לסנן החוצה תעריפי "בייסיק" (Basic Economy) בטיסות בארצות הברית ובקנדה.

השירות החדש, Flight Deals, יושק בהדרגה במהלך השבוע הקרוב למשתמשים בארצות הברית, קנדה והודו. ניתן יהיה לגשת אליו דרך עמוד ייעודי או דרך התפריט הראשי בשירות Google Flights.