אפל (Apple), חברה שחרתה על דגלה את הפשטות והאינטואיטיביות, מאותתת שהיא רוצה להסיר את החסמים הטכנולוגיים מעולם הבית החכם. המיתוג "HomeKit" רמז תמיד על אופי טכני יותר – מעין "ערכה" למפתחים ולמשתמשים מתקדמים. המעבר לשם הנקי Apple Home מיישר קו עם שאר מוצרי החברה (Apple Music, Apple TV, Apple Pay) ומבהיר שמדובר במוצר צרכני מוגמר ונגיש לכל אחד, ולא רק בפלטפורמה טכנולוגית.
החשיפה הראשונית לשינוי הגיעה ממקום לא צפוי: מסך ההגדרות בגרסת הבטא של tvOS 26. משתמשים חדי עין שמו לב שתפריט ההגדרות המוכר "AirPlay ו-HomeKit" שינה את שמו ל-"AirPlay ו-Apple Home". השינוי הקטן הזה מיישר קו עם אפליקציית Home ומטמיע את המיתוג מחדש שישתרע על פני כל מערכות ההפעלה של אפל.
לפני העדכון:

אחרי העדכון:

עיתוי סמלי: עשור למיתוג הישן
התזמון של המהלך מוסיף לו רובד נוסף של משמעות. בחודש ספטמבר הקרוב, במקביל להשקה הצפויה של מכשירי האייפון החדשים, יציין מותג HomeKit עשור להיווסדו. נראה שאפל מנצלת את ציון הדרך הזה כדי לסגור פרק ולהתחיל אחד חדש. במשך עשר שנים, הבית החכם של אפל התבסס על פלטפורמה חזקה ומאובטחת, אך כזו שנתפסה לעיתים כמוגבלת ביחס למתחרות כמו אלקסה של אמזון ו-Google Home. המיתוג מחדש הוא הזדמנות לרענן את התדמית ולהדגיש את היתרונות של המערכת האקולוגית הסגורה והבטוחה של אפל.
Apple Home: השקעה רחבה בתחום הבית החכם
המעבר ל-Apple Home בתוך המערכות של אפל הוא ככל הנראה יותר מסתם שינוי שם. סביר להניח שהוא מבשר על הרחבה משמעותית של יכולות הבית החכם מבית אפל. ייתכן שנראה פיצ'רים חדשים שיתמכו על ידי יכולות הבינה המלאכותית (Apple Intelligence), אינטגרציה עמוקה יותר עם Siri, ואולי אפילו מוצרים ייעודיים חדשים תחת המותג "Home". אחד מאותם המוצרים שככל הנראה יהיה הראשון להצטרף ל-Apple Home יהיה כנראה אותו HomeAccessory על דיווחנו לפני כמעט שנה.
תודה מיוחדת לירין אזולאי שהביא את הנושא לידיעתנו.