קונסולת הפלייסטיישן 5 של סוני (Sony) ממשיכה להפגין עוצמה מסחרית, וחוצה אבן דרך משמעותית עם למעלה מ-80 מיליון יחידות שנשלחו לחנויות ברחבי העולם מאז השקתה. הנתון נחשף במסגרת הדוח הכספי של סוני לרבעון הראשון של שנתה הפיסקלית (שהסתיים ב-30 ביוני), המצביע על בריאותה האיתנה של חטיבת הגיימינג, הנחשבת לאחת הרווחיות ביותר בתאגיד היפני.
חשוב לדייק את משמעות הנתון: המספר הרשמי, 80 מיליון, מתייחס ליחידות שנשלחו (Shipped) ולא ליחידות שנמכרו לצרכן הסופי (Sell-through). בדיווחים פיננסיים, חברות כמו סוני מדווחות על מכירות לערוצי ההפצה – כלומר, קונסולות שנמכרו מהמפעלים למפיצים ולקמעונאים. מספר זה קרוב מאוד למספר המכירות הסופי ללקוחות, אך אינו כולל מלאי שעדיין נמצא בדרכו לחנויות או על המדפים.

על פי הדוח, סוני שילחה 2.5 מיליון קונסולות PS5 במהלך הרבעון האחרון. מדובר בעלייה קלה אך יציבה בהשוואה ל-2.4 מיליון יחידות שנשלחו בתקופה המקבילה אשתקד. נתון זה מרשים במיוחד בהתחשב בכך שהצמיחה נמשכת גם לאחר שסוני העלתה את מחירי הקונסולה במספר שווקים מרכזיים ברחבי העולם, מה שמעיד על ביקוש חזק ועקבי למכשיר.
אך הסיפור המרכזי בדוח אינו טמון רק בחומרה, אלא במערכת האקולוגית שסביבה. מכירות התוכנה (משחקים) הציגו זינוק אדיר של 23% משנה לשנה, עם 65.9 מיליון משחקים מלאים שנמכרו ברבעון האחרון, לעומת 53.6 מיליון בשנה שעברה. נתון זה אינו כולל הרחבות או רכישות בתוך משחקים. גם מכירות המשחקים מהאולפנים הפנימיים של סוני (first-party) עלו והגיעו ל-6.9 מיליון יחידות.
בנוסף, רשת PlayStation Network (PSN) ממשיכה לצמוח, ומספר המשתמשים הפעילים החודשי שלה הגיע ל-123 מיליון – עלייה מ-116 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה המתמשכת במספר המשתמשים הפעילים ובמכירות המשחקים מוכיחה כי סוני לא רק מוכרת קונסולות, אלא מצליחה לבנות קהילה גדולה ומעורבת המייצרת הכנסות יציבות ומתמשכות.
בהשוואה היסטורית, הפלייסטיישן 5 עדיין לא הדביק את קצב המכירות הפנומנלי של קודמו, הפלייסטיישן 4, אך הוא בהחלט "סוגר את הפער". בהתחשב בכך שלקונסולה יש עוד כשנתיים במחזור החיים הטיפוסי שלה לפני הגעת הדור הבא, נראה כי היא בדרך הבטוחה להפוך לאחת הקונסולות המצליחות ביותר בהיסטוריה של החברה.
כל הכבוד לסוני! מדובר בנתון מעולה.