ספוטיפיי מעלה מחיר בישראל; זה כמה שתשלמו על מנוי פרימיום מספטמבר

המהלך מגיע על רקע דוחות כספיים מורכבים ושינוי אסטרטגי ברור לכיוון הגברת הרווחיות.

אבי דוד
מאת אבי דוד
2 דקות קריאה
המחיר עולה | תמונה: ספוטיפיי
המחיר עולה | תמונה: ספוטיפיי
אמ;לק
  • ספוטיפיי הודיעה על העלאת מחירים למנויי הפרימיום בישראל החל מספטמבר, כאשר מחיר המסלול האישי יעלה ל-23.90 שקלים לחודש.
  • המהלך מסמן שינוי אסטרטגי עבור החברה, המעדיפה כעת הגברת רווחיות, וזאת לאחר שבמשך שנים נמנעה מהעלאות מחירים תכופות.
  • ההודעה מגיעה לאחר דוחות כספיים מעורבים, שהראו צמיחה חזקה במספר המנויים אך פספוס בתחזית הרווח התפעולי של החברה.

חברת ספוטיפיי (Spotify) הודיעה רשמית על העלאת מחירים גלובלית למנויי הפרימיום שלה, מהלך שיכלול גם את המשתמשים בישראל. החל מחודש ספטמבר, צפויים המנויים המשלמים בארץ לראות עלייה במחיר החודשי, כאשר לקוחות קיימים יקבלו על כך הודעה אישית במייל במהלך החודש הקרוב.

על פי התמחור החדש לשוק הישראלי, מחיר מנוי "פרימיום אישי" יעלה מ-21.90 שקלים ל-23.90 שקלים לחודש. מנוי "פרימיום זוגי" (Duo), המאפשר שני חשבונות, יעלה מ-29.90 שקלים ל-33.90 שקלים. מחיר מסלול "פרימיום משפחתי", המיועד לעד שישה בני בית, יעמוד על 39.90 שקלים לחודש.

המהלך מסמן שינוי אסטרטגי ברור עבור ענקית הסטרימינג. לאחר שנים רבות בהן שמרה על מחירים יציבים, זוהי העלאת המחירים השנייה שהחברה מבצעת בתוך פחות משנתיים, המצטברת לעלייה כוללת של כ-20%. שינוי זה משקף מעבר מהתמקדות בלעדית בצבירת משתמשים חדשים לאסטרטגיה המעניקה עדיפות להגברת הרווחיות מהבסיס הקיים. בעבר, המנכ"ל דניאל אק טען כי הוא מעדיף לשמר לקוחות לטווח ארוך על פני עלייה קצרת טווח בהכנסות, אך נראה שכעת הלחץ מצד המשקיעים והשוק מכתיב מדיניות אחרת.

ההודעה על הייקור מגיעה ימים ספורים לאחר שספוטיפיי פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2025, שהציגו תמונה מורכבת. מצד אחד, החברה הציגה צמיחה מרשימה במספר המשתמשים הפעילים (שהגיע ל-696 מיליון) ובמספר מנויי הפרימיום (276 מיליון), ואף עקפה את התחזיות בתחומים אלה. מנגד, תחזית הרווח התפעולי של החברה פספסה את הערכות האנליסטים, מה שהפעיל לחץ על החברה למצוא אפיקי הכנסה נוספים.

העלאת המחירים היא חלק ממגמה כללית בתעשיית הסטרימינג, כאשר חברות רבות, כמו נטפליקס, מחפשות דרכים להגדיל את ההכנסה הממוצעת ממשתמש. עם זאת, בספוטיפיי מיהרו להרגיע את המשתמשים והכחישו שמועות לפיהן בכוונתם לשלב פרסומות בחבילות הפרימיום. נראה כי בשלב זה, העלאת מחיר המנוי היא הדרך המועדפת על החברה לחיזוק השורה התחתונה, מהלך שהמשתמשים בישראל ובעולם ירגישו בכיסם החל מהחודש הבא.

שתפו כתבה
עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 16 Pro Max מחשב: MacBook Air 13 M4" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra
אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *