חברת ספוטיפיי (Spotify) הודיעה רשמית על העלאת מחירים גלובלית למנויי הפרימיום שלה, מהלך שיכלול גם את המשתמשים בישראל. החל מחודש ספטמבר, צפויים המנויים המשלמים בארץ לראות עלייה במחיר החודשי, כאשר לקוחות קיימים יקבלו על כך הודעה אישית במייל במהלך החודש הקרוב.
על פי התמחור החדש לשוק הישראלי, מחיר מנוי "פרימיום אישי" יעלה מ-21.90 שקלים ל-23.90 שקלים לחודש. מנוי "פרימיום זוגי" (Duo), המאפשר שני חשבונות, יעלה מ-29.90 שקלים ל-33.90 שקלים. מחיר מסלול "פרימיום משפחתי", המיועד לעד שישה בני בית, יעמוד על 39.90 שקלים לחודש.

המהלך מסמן שינוי אסטרטגי ברור עבור ענקית הסטרימינג. לאחר שנים רבות בהן שמרה על מחירים יציבים, זוהי העלאת המחירים השנייה שהחברה מבצעת בתוך פחות משנתיים, המצטברת לעלייה כוללת של כ-20%. שינוי זה משקף מעבר מהתמקדות בלעדית בצבירת משתמשים חדשים לאסטרטגיה המעניקה עדיפות להגברת הרווחיות מהבסיס הקיים. בעבר, המנכ"ל דניאל אק טען כי הוא מעדיף לשמר לקוחות לטווח ארוך על פני עלייה קצרת טווח בהכנסות, אך נראה שכעת הלחץ מצד המשקיעים והשוק מכתיב מדיניות אחרת.
ההודעה על הייקור מגיעה ימים ספורים לאחר שספוטיפיי פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2025, שהציגו תמונה מורכבת. מצד אחד, החברה הציגה צמיחה מרשימה במספר המשתמשים הפעילים (שהגיע ל-696 מיליון) ובמספר מנויי הפרימיום (276 מיליון), ואף עקפה את התחזיות בתחומים אלה. מנגד, תחזית הרווח התפעולי של החברה פספסה את הערכות האנליסטים, מה שהפעיל לחץ על החברה למצוא אפיקי הכנסה נוספים.

העלאת המחירים היא חלק ממגמה כללית בתעשיית הסטרימינג, כאשר חברות רבות, כמו נטפליקס, מחפשות דרכים להגדיל את ההכנסה הממוצעת ממשתמש. עם זאת, בספוטיפיי מיהרו להרגיע את המשתמשים והכחישו שמועות לפיהן בכוונתם לשלב פרסומות בחבילות הפרימיום. נראה כי בשלב זה, העלאת מחיר המנוי היא הדרך המועדפת על החברה לחיזוק השורה התחתונה, מהלך שהמשתמשים בישראל ובעולם ירגישו בכיסם החל מהחודש הבא.