מיקרוסופט (Microsoft) סיכמה את שנתה הפיסקלית 2025 עם דוח רבעוני מרשים, שהציג הכנסות של 76.4 מיליארד דולר ורווח נקי של 27.2 מיליארד דולר – עליות של 18% ו-24% בהתאמה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאות, המגיעות על רקע מהלכי פיטורין נרחבים, מדגישות את הדומיננטיות הגוברת של חטיבת הענן שלה, אך חושפות גם תמונה מורכבת בחטיבות החומרה והגיימינג, שם החברה מיישמת אסטרטגיות חדשות.

Azure ויישומי ענן: קטר הצמיחה הבלתי ניתן לעצירה
כצפוי, חטיבת הענן ממשיכה להיות מנוע הצמיחה המרכזי והאיתן ביותר של החברה. הכנסות חטיבת Azure ושירותי ענן אחרים זינקו ב-39% משנה לשנה, נתון המעיד על הביקוש האדיר לשירותי הבינה המלאכותית של החברה. מנכ"ל החברה, סאטיה נאדלה, ציין בשיחת המשקיעים כי הכנסות Azure לבדה חצו לראשונה רף של 75 מיליארד דולר לשנה הפיסקלית כולה. גם שירותי הענן העסקיים של Microsoft 365 צמחו ב-18%, בין היתר בזכות אימוץ רישיונות Copilot, ומספר המנויים הפרטיים לשירות חצה את רף ה-89 מיליון. אפילו חטיבת הפרסום בחיפוש (בינג) הציגה צמיחה של 21%, מה שמעיד על הצלחת שילוב ה-AI במוצרי הליבה.

לינקדאין ושירותים עסקיים נוספים
מעבר לענן, גם הרשת החברתית-עסקית לינקדאין (LinkedIn) ממשיכה להפגין יציבות וצמיחה. הכנסות הרשת עלו ב-9% ברבעון האחרון, ומספר הכניסות של משתמשים (sessions) גדל ב-7%. במיקרוסופט ציינו כי הרבעון האחרון היווה שיא של כל הזמנים במעורבות המשתמשים בפלטפורמה, מה שמדגיש את מעמדה כנכס אסטרטגי יציב בפורטפוליו של החברה.

חטיבת Windows ו-Surface: בין התאוששות לחוסר ודאות
שוק המחשבים האישיים, שעדיין מתמודד עם השפעות של מכסים והאטה בהוצאות הצרכנים, מראה סימני התאוששות. הכנסות חטיבת Windows ו"התקנים" (Devices) עלו ב-3% משנה לשנה, בעיקר בזכות צמיחה בהכנסות מיצרניות מחשבים (OEM), הנדרשות לרענן את מלאי המחשבים לקראת סיום התמיכה בווינדוס 10 באוקטובר. עם זאת, התמונה לגבי חטיבת החומרה Surface נותרה מעורפלת. מיקרוסופט החלה לאחד את הדיווחים שלה, כך שלא ניתן לדעת מהם הביצועים הספציפיים של מכשירי ה-Surface, שסבלו בעבר מירידות ממושכות. סמנכ"לית הכספים, איימי הוד, אף ציינה כי היא צופה ירידה בהכנסות ממכירת התקנים ברבעון הבא, מה שמאותת על המשך האתגרים בתחום זה.

מהפכת הגיימינג: אסטרטגיית "אקסבוקס בכל מקום" מוכיחה את עצמה
הסיפור המורכב והמרתק ביותר בדוח מגיע מחטיבת הגיימינג. מצד אחד, מכירות החומרה של קונסולות האקסבוקס ממשיכות לצנוח, עם ירידה של 22% ברבעון הנוכחי ו-25% לאורך השנה כולה. מנגד, חטיבת התוכן והשירותים, הכוללת את שירות Game Pass, זינקה ב-13%. הסיבה המרכזית לכך היא הצלחתה המסחררת של האסטרטגיה החדשה של החברה: שחרור משחקי אקסבוקס אקסקלוסיביים לקונסולות המתחרות. ההימור השתלם. נאדלה ציין בשיחה בגאווה כי "ברבעון האחרון, אנחנו היינו חברת הפצת המשחקים הגדולה ביותר גם באקסבוקס וגם בפלייסטיישן". הכנסות Game Pass חצו לראשונה רף שנתי של קרוב ל-5 מיליארד דולר.
ההקשר הארגוני: צמיחה בצל פיטורין
התוצאות הכספיות המרשימות מגיעות על רקע מהלך פיטורין נרחב שעליו הודיעה החברה מוקדם יותר החודש, ושכלל עד 9,000 עובדים. עם זאת, הנתונים חושפים תמונה מורכבת: נכון ל-30 ביוני, החברה מעסיקה 228,000 עובדים – מספר זהה לזה שהעסיקה לפני גל הפיטורין האחרון. נתון זה מרמז כי במקביל לפיטורין בחטיבות מסוימות, החברה המשיכה לגייס עובדים באופן אגרסיבי בתחומי צמיחה אסטרטגיים, ובראשם בינה מלאכותית וענן, ובכך מבצעת "איזון מחדש" של כוח האדם שלה בהתאם ליעדיה העתידיים.