הצצה ראשונה: התקנתי את Grok בטסלה, זה מה שחשבתי

כך Grok מתפקד בעולם האמיתי בנסיעה בטסלה, עם כל היתרונות והמגבלות.

אבי דוד
מאת אבי דוד
4 דקות קריאה
Grok | תמונה: טסלה
Grok | תמונה: טסלה
אמ;לק
  • העוזר הקולי Grok מציע יכולות שיחה ובידור מתקדמות, כולל מצבי הפעלה ייעודיים כמו מורה לשפות, מספר סיפורים ואף מדריך למדיטציה.
  • המערכת תומכת בשפה העברית, אך נראה שהיכולת עדיין בשלבי בטא ודורשת ליטוש נוסף כדי להרגיש טבעית לחלוטין.
  • המגבלה המרכזית של המערכת כרגע היא היעדר אינטגרציה עם מערכות הרכב, כך שהוא אינו יכול לשלוט על ניווט, מיזוג או מדיה.

טסלה (Tesla) החלה לאחרונה לשלב באופן רשמי את Grok, צ'אטבוט הבינה המלאכותית מבית xAI של אילון מאסק, ישירות במערכת המולטימדיה של רכביה. השילוב, הזמין בדגמים המצוידים במעבד AMD (מאמצע 2021 ואילך) ובעדכון התוכנה 2025.26, מבטיח להפוך את הנסיעה לחוויה אינטראקטיבית ועשירה יותר. אך האם מדובר בגימיק או בכלי שימושי אמיתי? יצאנו לבדוק.

ממשק וחווית שימוש ראשונית

הגישה ל-Grok פשוטה ואינטואיטיבית. ניתן להפעיל אותו בלחיצה על האייקון שלו במגירת האפליקציות, או בדרך הנוחה יותר – לחיצה ארוכה על הגלגלת הימנית שעל ההגה. עם ההפעלה, מופיע על המסך ממשק צ'אט נקי וברור, המקבל את פני הנהג בשמו. מה שמרשים במיוחד הוא מגוון האפשרויות המוצע מעבר לשיחה רגילה. ניתן לבחור בין מספר קולות שונים לעוזר הקולי, ואף להגדיר לו "אישיות" או מצב פעולה ספציפי.

מה Grok יכול לעשות (ומה לא)

כאן טמון החידוש הגדול, וגם המגבלה המרכזית. בניגוד לעוזרות קוליות אחרות, Grok בטסלה אינו שולט על מערכות הרכב. הוא לא יפעיל לכם את המזגן, לא ינווט ליעד ולא יחליף שיר. טסלה מבהירה זאת מראש: הפקודות הקוליות הקיימות נותרות ללא שינוי.

אז מה כן? Grok מתפקד כמעין "טייס משנה לשיחה", או כמרכז בידור ומידע מתקדם. הוא מגיע במספר מצבים: הוא יכול לשמש כמורה פרטי לשפות, כמספר סיפורים לילדים (ואף להריץ משחק טריוויה), כמדריך למדיטציה, כ"רופא" המספק מידע רפואי ראשוני, ואפילו כחובב תיאוריות קונספירציה למתעניינים. חשוב מכך, כל היכולות הללו זמינות גם בזמן נהיגה, מה שהופך אותו לכלי יעיל להעברת הזמן בפקקים או בנסיעות ארוכות.

ומה לגבי עברית?

אחת הבשורות המעניינות עבור הקהל הישראלי היא התמיכה בשפה העברית. Grok מצהיר כי הוא דובר עברית, ואכן ניתן לנהל איתו שיחה בשפה. עם זאת, נראה שהיכולת עדיין נמצאת בשלבי בטא. במהלך הבדיקה שלנו, כאשר שאלנו אותו בעברית אם הוא מבין את השפה, הוא ענה בתחילה בערבית, ורק לאחר תיקון קל עבר לענות בעברית. נראה שהמערכת עדיין לומדת את הניואנסים, והתמיכה, על אף שהיא קיימת ומתפקדת, עוד דורשת ליטוש כדי להרגיש טבעית לחלוטין.

הפיל שבחדר: פרטיות ומחלוקות

אי אפשר לסקור את Grok מבלי להתייחס למחלוקות האחרונות סביבו. ההשקה מגיעה זמן קצר לאחר שהצ'אטבוט סיפק תשובות בעייתיות בפלטפורמת X, מה שהוביל להתנצלות מצד xAI. ברכב, טסלה מנסה לתת למשתמשים שליטה מסוימת, עם אפשרות להפעיל "מצב ילדים", לחסום תוכן למבוגרים (NSFW), ואף לנתק את גישת המערכת לנתוני המיקום. ועדיין, עצם נוכחותו של מודל כה עוצמתי ברכב מעלה שאלות חשובות לגבי פרטיות ואיסוף מידע.

צפו: הצצה ראשונה בישראל ל-Grok בטסלה בשפה העברית

סיכום ומחשבות לעתיד

בגרסתו הנוכחית, Grok בטסלה הוא תוספת מרתקת ומהנה, אך לא מהפכנית. הוא מהווה צעד ראשון וחשוב של טסלה לקראת שילוב AI מתקדם ברכביה, אך המגבלה המשמעותית ביותר שלו – היעדר השליטה על מערכות הרכב – מותירה אותו כרגע בגדר "נוסע חכם" ולא כעוזר אישי אינטגרלי.

הפוטנציאל העתידי הוא אדיר. אם וכאשר טסלה תבחר לחבר את יכולות השיחה וההבנה של Grok למערכות השליטה של הרכב, היא תוכל ליצור את העוזרת הקולית המתקדמת והיעילה ביותר בעולם הרכב. עד שזה יקרה, Grok הוא בן לוויה משעשע ואינפורמטיבי לנסיעה, אבל לא הסיבה המרכזית לשדרג את הטסלה שלכם.

שתפו כתבה
עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 16 Pro Max מחשב: MacBook Air 13 M4" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra
אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *