שיחת המשקיעים של טסלה (Tesla) לרבעון השני של 2025 הייתה הרבה יותר מדיווח פיננסי יבש; היא הייתה הצהרת כוונות נועזת, שסימנה את המעבר האסטרטגי של החברה מיצרנית רכב בעיקרה לחברת בינה מלאכותית ואוטונומיה. למרות ירידה מסוימת בהכנסות, המסר של המנכ"ל אילון מאסק היה ברור: העתיד טמון בתוכנה, בבינה מלאכותית, ובצי רכבים אוטונומי שישנה את פני התחבורה.

במרכז הבמה עמדה מערכת הנהיגה האוטונומית המלאה (FSD). החברה חשפה כי היא מתכננת לשחרר גרסה "בלתי מפוקחת" (Unsupervised) של המערכת לשימוש אישי בערים נבחרות בארצות הברית עוד עד סוף השנה הנוכחית. במקביל, רשת הרובוטקסי (Robotaxi), שכבר פועלת באוסטין טקסס, צפויה להתרחב בקצב מסחרר, עם כוונה להגיע לכיסוי של כמחצית מאוכלוסיית ארה"ב עד סוף השנה, בכפוף לאישורים רגולטוריים. מהלכים אלו, לצד ההתקדמות בקבלת אישורים באירופה ובסין, ממחישים כי טסלה רואה באוטונומיה את מנוע הצמיחה המרכזי שלה.

כדי לתמוך בחזון האוטונומיה, החברה סיפקה לוח זמנים קונקרטי יותר עבור הרכב המוזל המצופה. על פי העדכון, ייצור ראשוני של הדגם החדש יחל במחצית הראשונה של 2025, והוא צפוי לצאת למכירה בצפון אמריקה ברבעון הרביעי של 2025. רכב זה, שיהיה כמובן מצויד ביכולות FSD מלאות, צפוי להרחיב משמעותית את קהל הלקוחות של החברה. במקביל, טסלה ממשיכה בפיתוח ה"סייברקאב" (Cybercab), רכב ייעודי ומינימליסטי שתוכנן מהיסוד לפעול בתוך רשת הרובוטקסי בעלות תפעול נמוכה במיוחד.

מאסק חזר על אמונתו כי אופטימוס הוא המוצר החשוב ביותר של טסלה אי פעם. החברה מתכננת להציג את Optimus V3, שנשמע כמו העיצוב הסופי לקראת ייצור, עוד השנה. מטרות הייצור שאפתניות ביותר: ייצור המוני בשנת 2026, עם יעד של מיליון יחידות בשנה עד 2030-2031. מאסק הדגיש כי טסלה מובילה על כל מתחרה בתחום ה"בינה המלאכותית של העולם האמיתי", בזכות היכולת להפעיל מודלים יעילים על חומרה הנמצאת במוצרי קצה, בניגוד למודלי ענק התלויים במרכזי נתונים.

החזון הגרנדיוזי הזה נשען על תשתית חומרה ובינה מלאכותית שטסלה ממשיכה לפתח בקצב מהיר. החברה חשפה כי שבב הבינה המלאכותית מהדור הבא, AI5, נמצא בפיתוח ומתוכנן לייצור המוני בסוף 2026. שבב זה צפוי להיות כה חזק, עד כי ייתכן שיידרשו התאמות כדי לעמוד במגבלות הייצוא למדינות כמו סין. מאסק הדגיש כי יכולתה של טסלה לפתח וליישם בינה מלאכותית בעולם האמיתי (Real-World AI) בקנה מידה עצום, היא מה שמבדל אותה מכל מתחרותיה, כולל ענקיות טכנולוגיה כמו גוגל (הבעלים של חברת המוניות Waymo).
ברקע הדברים, התמונה הפיננסית מציגה אתגרים בטווח הקצר. החברה דיווחה על ירידה של 12% בהכנסות משנה לשנה, שנבעה מירידה במסירות, הוזלת מחירים והשפעות רגולטוריות. עם זאת, נרשמה צמיחה בתחום השירותים והאנרגיה, ומכירות דגם ה-Model Y ממשיכות לשבור שיאים במדינות רבות בעולם. המסר למשקיעים הוא ברור, הרווחים מבוססי החומרה של היום הם רק הבסיס לרווחים האדירים הצפויים מתוכנה, בינה מלאכותית וניהול צי הרכבים האוטונומי של המחר.