במאמץ מתמשך להפוך את דפדפן הבית שלה לתחרותי יותר, מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה על הגעה לציון דרך משמעותי בשיפור מהירות התגובה של דפדפן Microsoft Edge. בפוסט שפרסמה בבלוג הרשמי של ווינדוס, טוענת החברה כי ביצעה שורה של אופטימיזציות שהופכות את חווית המשתמש למהירה וחלקה יותר באופן ניכר.

גולת הכותרת של ההכרזה היא שיפור במדד המכונה First Contentful Paint (FCP). זהו מדד טכני המודד את הזמן שלוקח לדפדפן להתחיל להציג את האלמנטים הראשונים של דף אינטרנט, בין אם מדובר בטקסט, בתמונה או בחלקים מממשק האתר. על פי מיקרוסופט, Edge מסוגל כעת להציג את התוכן הראשוני בפחות מ-300 אלפיות השנייה. אף שהמדד אינו מעיד על זמן טעינת העמוד כולו, הוא קריטי לתחושת המהירות של המשתמש. מחקרים מראים כי המתנה של יותר מ-300-400 אלפיות השנייה פוגעת משמעותית בשביעות הרצון של המשתמשים.
השיפור בביצועים אינו מקרי, אלא תוצאה של מאמץ הנדסי מתמשך להעביר את ממשק המשתמש של הדפדפן לארכיטקטורה חדשה ומהירה יותר, המכונה WebUI 2.0. ארכיטקטורה זו, על פי החברה, ממזערת את גודל חבילות הקוד ואת כמות קוד הג'אווה סקריפט שרץ בעת אתחול הממשק, ובכך מקצרת את זמני התגובה.
השיפורים אינם באים לידי ביטוי רק בטעינת אתרים. מיקרוסופט מציינת כי מאז חודש פברואר האחרון, היא הצליחה לשפר את מהירות התגובה של 13 תכונות נוספות בדפדפן בכ-40 אחוזים בממוצע. בין התכונות המשופרות ניתן למצוא את דף ההגדרות, תפריט ההורדות, היסטוריית הגלישה ופתיחת חלון גלישה פרטי. גם תכונות כמו פיצול מסך (Split Screen) ותכונת הנגישות "הקרא בקול" מציגות כעת פעולה חלקה יותר ופחות עיכובים.
מיקרוסופט לא עוצרת כאן, ומתכננת להציג שיפורי ביצועים נוספים בחודשים הקרובים, בין היתר בתכונות כמו תצוגה מקדימה להדפסה ובמערכת התוספים (Extensions) של הדפדפן.
המהלכים הללו נועדו לחזק את מעמדו של Edge בשוק הדפדפנים, שבו הוא עדיין מחזיק בנתח שוק קטן של פחות מחמישה אחוזים, לעומת כ-68 אחוזים של המתחרה הגדול, כרום של גוגל. המאמץ הופך דחוף יותר על רקע דיווחים כי חברות נוספות, כמו OpenAI, שוקלות להיכנס לשוק הדפדפנים ולהציב תחרות חדשה.