בצעד המעיד על חומרת המצב, מנכ"ל טסלה (Tesla), אילון מאסק, לוקח לידיו את הפיקוד הישיר על פעילות המכירות של החברה בשני שווקי המפתח המערביים שלה: צפון אמריקה ואירופה. על פי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג, המהלך הוא חלק מארגון מחדש בצמרת החברה, המגיע בעקבות עזיבתו של המנהל הבכיר עומאד אפשאר ועל רקע נתוני מסירות מאכזבים לרבעון השני של 2025.
השינוי המבני שם את מאסק בחזית המאמץ להילחם בירידה במכירות. במסגרת המבנה החדש, טרוי ג'ונס, סגן הנשיא למכירות בצפון אמריקה, ידווח כעת ישירות למאסק. במקביל, המנהל הבכיר טום זו, שניהל עד כה את הפעילות בסין, מקבל תחומי אחריות גלובליים נרחבים. זו ימשיך לנהל את המכירות באסיה, אך מעתה יהיה אחראי גם על כל פעילות הייצור העולמית של טסלה, כולל המפעלים בפרימונט, קליפורניה ובטקסס.

המהלך מהווה תגובה ישירה למשבר המכירות שהחברה חווה. אף שמספר מסירות הרכב ברבעון השני (384 אלף) היה קרוב לתחזיות האנליסטים, הוא עדיין נמוך משמעותית ממספר הרכבים שטסלה ייצרה באותה תקופה (410 אלף), מה שמצביע על פער גדל בין הייצור לביקוש. המצב מאתגר במיוחד באירופה, שוק שמאסק עצמו הגדיר כחלש ביותר של טסלה כרגע. נתוני רישוי רכב חדש ביבשת צנחו ב-37% מתחילת השנה. זאת בניגוד לאמירות קודמות של מאסק, שטען בחודשים האחרונים כי לחברה אין בעיית ביקוש.

החזרתו של טום זו לתפקיד תפעולי גלובלי היא מהלך משמעותי בפני עצמו. זו, שהוביל בעבר את ההקמה והרצת הייצור במפעל הענק בשנגחאי, נשלח בשנה האחרונה בחזרה לסין כדי להתמודד עם אתגרים רגולטוריים הקשורים להשקת ה-FSD (הנהיגה האוטונומית) במדינה. העובדה שכעת הוא מקבל אחריות על הייצור העולמי, גם אם ימשיך לעבוד מסין, מהווה הבעת אמון אדירה ביכולותיו מצד מאסק. המהלך נועד לייעל את הייצור הגלובלי ולהכין את החברה להשקת הדגמים המוזלים העתידיים שלה, שאמורים להגדיל משמעותית את נפח המכירות.
ההתערבות האישית של מאסק בפעילות המכירות השוטפת מסמנת כי הוא חוזר להתמקד באתגרים התפעוליים של טסלה, לאחר תקופה ארוכה של הסחות דעת פוליטיות שגרמו, על פי הודאתו, נזק תדמיתי למותג. כעת, הוא לוקח על עצמו את המשימה להוביל את המהפך ולהחזיר את טסלה למסלול של צמיחה.