הקרב על הסלון: טיקטוק ואינסטגרם מפתחות אפליקציות לטלוויזיה

אינסטגרם וטיקטוק שמו להן למטרה את מסך הטלוויזיה, בניסיון למשוך קהל מבוגר יותר, לנגוס בנתח השוק של יוטיוב ולפרוץ לשוק הפרסום הטלוויזיוני.

אבי דוד
מאת אבי דוד
3 דקות קריאה
בדרך לטלוויזיה / תמונה: Jason Leung - Unsplash
בדרך לטלוויזיה / תמונה: Jason Leung - Unsplash
עיקר הכתבה
  • אינסטגרם וטיקטוק עובדות על פיתוח אפליקציות ייעודיות לטלוויזיות חכמות, במטרה להביא את התוכן שלהן למסך המרכזי בבית.
  • המטרה היא להתחרות ביוטיוב, שזוכה להצלחה גדולה בצפייה על גבי טלוויזיות, בעיקר בקרב קהל מבוגר יותר.
  • המהלך נועד לפתוח את שוק פרסום הטלוויזיה הרווחי בפני הרשתות החברתיות ולהגדיל הכנסות באופן משמעותי.

שתי ענקיות המדיה החברתית, אינסטגרם (Instagram) וטיקטוק (TikTok), שהגדירו מחדש את צריכת התוכן על גבי סמארטפונים, מתכוננות לקרב הבא על תשומת הלב של המשתמשים – והוא יתנהל על המסך הגדול בסלון. על פי דיווח חדש של אתר "The Information", שתי החברות נמצאות בתהליכי פיתוח של אפליקציות ייעודיות לטלוויזיות, במהלך אסטרטגי שנועד להתחרות ישירות במעוז של יוטיוב ולהרחיב את קהל היעד והכנסות הפרסום שלהן.

על פי הדיווח, מטא (Meta) (חברת האם של אינסטגרם) עובדת על פיתוח גרסת טלוויזיה לאינסטגרם, שתציג ככל הנראה את סרטוני ה-Reels הקצרים בפורמט המותאם למסך הגדול. במקביל, טיקטוק מתכננת בחצי השנה האחרונה אפליקציה חדשה המיועדת למסכי טלוויזיה. המטרה של שתי החברות ברורה: לפרוץ את גבולות המובייל ולכבוש את הסלון. דיוויד קאופמן, ראש חטיבת המוצר הגלובלי של טיקטוק, אמר לאחרונה בפסטיבל בקאן: "הסלון הוא קו החזית החדש עבורנו. אנחנו לוקחים את זה ברצינות רבה".

ההשראה למהלך מגיעה ישירות מההצלחה הפנומנלית של המתחרה הגדולה, יוטיוב. יוטיוב הצליחה לבסס את עצמה כפלטפורמת הסטרימינג מבוססת הפרסומות המובילה בארצות הברית מבחינת זמן צפייה בטלוויזיה. באופן משמעותי עוד יותר, יוטיוב הוכיחה שניתן למשוך קהל מבוגר יותר למסך הגדול; במהלך השנתיים האחרונות, נרשמה עלייה של 106% במספר הצופים מעל גיל 65 בפלטפורמה. הנתון הזה מהווה הוכחה ניצחת עבור טיקטוק ואינסטגרם כי בסלון הביתי מסתתר קהל יעד חדש, מבוגר ואמיד יותר, שניתן להגיע אליו.

האסטרטגיה משרתת שתי מטרות מרכזיות. הראשונה, כאמור, היא דמוגרפית: הרחבת בסיס המשתמשים מעבר לקהל הצעיר המזוהה עם הפלטפורמות, אל עבר קהלים מבוגרים יותר שמרבים לצפות בטלוויזיה. המטרה השנייה והחשובה לא פחות היא כלכלית. שוק הפרסום בטלוויזיה נחשב באופן מסורתי לרווחי ויקר הרבה יותר משוק הפרסום במובייל. על ידי הצבת התוכן שלהן על מסך הטלוויזיה, החברות שואפות למכור זמן פרסום בתעריפים גבוהים יותר ולפתוח אפיק הכנסות חדש ומשמעותי.

החוויה למשתמש צפויה להיות פשוטה ו"רזה", כזו שתתמקד בגלילה אינסופית של סרטונים קצרים באמצעות השלט הרחוק, בדומה לחוויית הצפייה הפסיבית המוכרת מהטלוויזיה המסורתית. המהלך מסמן שינוי כיוון משמעותי עבור חברות שנבנו סביב אינטראקציה אישית עם מכשיר נייד, והוא פותח חזית חדשה ומסקרנת במלחמות הסטרימינג.

שתפו כתבה
עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 16 Pro Max מחשב: MacBook Air 13 M4" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra
אין תגובות

כתיבת תגובה