שירות הרובוטקסי (Robotaxi) של טסלה (Tesla), שהיה צפוי להיות מושק השבוע באוסטין, טקסס, נדחה. מנכ"ל החברה, אילון מאסק, הודיע כי תאריך היעד החדש והזמני לתחילת הנסיעות הציבוריות הוא ה-22 ביוני. הסיבה המרכזית לדחייה, לדברי מאסק, היא הצורך להבטיח בטיחות מוחלטת לפני שהשירות יהפוך זמין לקהל הרחב.
בהתייחסות לדחייה, מאסק הדגיש את הגישה המחמירה של החברה. "אנחנו סופר-פרנואידים לגבי בטיחות, כך שהתאריך עשוי להשתנות", כתב ברשת החברתית X. הצהרה זו משקפת את האתגרים הגדולים הכרוכים בהוצאה לפועל של שירות רכב אוטונומי מסחרי. הסיכונים הכרוכים בתקלות או תאונות הם נקודה קריטית, והחברה מעדיפה לנקוט משנה זהירות על פני עמידה בלוח זמנים שאפתני. הגישה הזהירה נחוצה גם על רקע הרגולציה ההדוקה והפיקוח הציבורי על התחום.

כאשר השירות יושק, הוא צפוי להתחיל בקנה מידה קטן ומבוקר. התוכנית הראשונית כוללת צי של בין 10 ל-20 רכבי מודל Y סטנדרטיים, שיגיעו ישירות מפס הייצור ללא שינויים מיוחדים. הרכבים יפעלו באזור גיאוגרפי מוגבל (geofenced) בתוך אוסטין וינועו תחת פיקוח אנושי מרחוק. בהמשך, טסלה מתכננת להגדיל את הצי לכ-1,000 כלי רכב ולהרחיב את השירות לערים נוספות בארצות הברית, כולל קליפורניה.
השקת הרובוטקסי מהווה צעד מרכזי בחזונו של מאסק לעתיד החברה, אשר מושתת על טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית. מאסק שב וחזר על מטרתו להפעיל צי של מיליון רכבים אוטונומיים עד סוף השנה הבאה, יעד דומה שהציב בעבר בשנת 2019. כהדגמה ליכולות הנוכחיות, עובר אורח שיתף סרטון של רכב טסלה הנוסע בצומת באוסטין ללא נהג, באמצעות גרסה חדשה של תוכנת ה-Full Self-Driving (FSD).

למרות שהדחייה יצרה שיח בקרב משקיעים, נראה כי הפוקוס העיקרי של החברה נותר ביישום הבטוח והמוצלח של הטכנולוגיה עצמה. הדבר הודגש בהכרזה נוספת של מאסק, לפיה החל מה-28 ביוני, רכבים חדשים אף יוכלו לנהוג את עצמם ממתחם המפעל ישירות לבית הלקוח, מה שמסמן צעד נוסף בדרך הארוכה לעתיד אוטונומי לחלוטין.