הסייברטרק (Cybertruck) של טסלה (Tesla), ששווק כרכב מהפכני עם ביקוש חסר תקדים, מתקשה לעמוד בציפיות. נתוני מכירות חדשים מצביעים על ירידה חדה ברבעון הראשון של 2025, רק כ-6,400 רכבים נמכרו, ירידה של יותר מ-50% לעומת הרבעון הקודם, בו נמכרו כ-12,900 יחידות. בכך ממשיכה מגמת הירידה שהחלה עוד ברבעון האחרון של 2024.
למרות שתחום הרכב החשמלי בארה”ב ממשיך לצמוח, עם עלייה של 11% בכלל המכירות, הסייברטרק מציג ביצועים מאכזבים. בשיאו, נמכרו ברבעון השלישי של 2024 כ-16,600 רכבים, אך מאז המגמה הפוכה. ברקע לכך עומדים שלל אתגרים, ריקולים בטיחותיים לכ-46,000 רכבים, תקרית של פיצוץ בתוך אחד הדגמים, והשפעה שלילית מהקשר הפוליטי של מאסק עם ממשל טראמפ.

מאסק, ששימש כיועץ בכיר לנשיא ומופיע בישיבות קבינט, ספג ביקורת ציבורית נרחבת. סקרים בארה”ב מצביעים על שיעורי תמיכה נמוכים בתפקידו, פחות מ-40%, מה שגרם גם לחרמות והפגנות נגד רכבי טסלה ברחבי העולם. במקביל, בטסלה קיצצו ביעדי הייצור של הסייברטרק והעבירו עובדים לקווי ייצור אחרים במפעל החברה בטקסס.

ההבטחות של מאסק מ-2023, לפיהן יותר ממיליון אנשים שילמו מקדמה כדי להזמין את הסייברטרק, נראות כעת מנותקות מהמציאות. על אף הפתיחה המרשימה, הסייברטרק מהווה כיום פחות מ-5% ממכירות טסלה השנתיות.

גם באירופה טסלה מתקשה, בגרמניה ירדו המסירות ב-46%, בצרפת ב-59% ובשוודיה ב-80% לעומת השנה שעברה. עם זאת, בטסלה תולים תקוות בעלייה עתידית, בעיקר לאור התערבויות ממשל טראמפ שמייקרות יבוא רכבים, דבר שעשוי להוביל לעלייה בביקוש לרכבים המיוצרים בארה”ב, כמו הסייברטרק.
עתיד הסייברטרק עדיין לא סגור. אך נכון לעכשיו, הבאזז הראשוני התפוגג ואת מקומו תפסו ספקות, תקלות וסנטימנט ציבורי שלילי כלפי האיש שעומד מאחוריו.