חברת Anthropic משיקה מצב קולי חדש לאפליקציית Claude שלה, שיאפשר ניהול שיחות קוליות מלאות עם הבינה המלאכותית ללא צורך בהקלדה. הפיצ’ר החדש, שמבוסס על מודל Sonnet 4, נמצא כעת בשלבי בטא ויופץ בהדרגה למשתמשי האפליקציה בשפה האנגלית.
מצב הקול כולל יכולת לשוחח עם Claude בקול ולשמוע את תגובותיו בקול אנושי, תוך הצגת נקודות מפתח על המסך בזמן אמת. ניתן לבחור מבין חמישה קולות שונים, לעבור בין קול לטקסט בלחיצת כפתור, ולצפות בסיכום ושיחה כתובה לאחר כל אינטראקציה.
השירות מיועד להקל על השימוש בעוזר הקולי בזמן שהידיים עסוקות, למשל בעת נהיגה או בישול, והוא מצטרף למגמה רחבה בתעשייה. OpenAI כבר מציעה את Voice Mode לצ’אט שלה, וגוגל השיקה את Gemini Live. גם xAI של אילון מאסק מציעה מצב דומה ב-Grok.



עם זאת, יש מגבלות, מספר השיחות הקוליות כלול במכסת השימוש הכללית, וכרגע משתמשים חינמיים יוכלו לנהל בין 20 ל-30 שיחות ביום. כמו כן, רק מנויים בתשלום יקבלו גישה לחיבורי Google Workspace כמו יומן גוגל ודוא”ל, בעוד התמיכה במסמכי גוגל שמורה למנויי Enterprise בלבד.
המהלך מגיע לאחר שמייק קריגר, סמנכ”ל המוצר של Anthropic, אישר מוקדם יותר השנה כי החברה מפתחת יכולות קוליות. לפי הדיווחים, היא ניהלה שיחות עם אמזון, שותפה ומשקיעה עיקרית, ועם ElevenLabs המתמחה בטכנולוגיות קוליות, אך טרם ברור האם שיתופי הפעולה יצאו לפועל.