טסלה (Tesla) החלה לבדוק בפועל את אחד הפרויקטים השאפתניים ביותר שלה – שירות Robotaxi, שמבוסס על נהיגה אוטונומית מלאה וללא צורך בנהג. בשלב זה, הניסוי פועל רק בקרב עובדי החברה באוסטין ובסן פרנסיסקו, אך בתוך חודשים בודדים השירות צפוי להיפתח לציבור בגרסה בלתי מפוקחת לחלוטין.
צפו בניסוי
יותר מ-1,500 נסיעות כבר בוצעו
טסלה הודיעה כי צי ה-Robotaxi שלה כבר השלים מעל 1,500 נסיעות, שצברו יחד מעל 15,000 מיילים. כל הרכבים בניסוי מבוססים על טכנולוגיית Full Self-Driving (Supervised) – מערכת נהיגה עצמית שעדיין דורשת נוכחות של נהג מפקח.
מטרת הניסוי היא לא רק לבדוק את המערכת בפועל, אלא לאמן ולדייק את רשתות הבינה המלאכותית של טסלה. כל נסיעה מייצרת דאטה נוסף שמחזק את היכולת של הרכב להבין ולנתח מצבים בעולם האמיתי.
הכל בתוך טסלה
בניגוד למה שנרמז בעבר, טסלה לא מתכננת להשיק אפליקציה נפרדת לשירות ה-Robotaxi. האפשרות להזמין רכב או לאסוף נסיעה תתווסף כחלק מהאפליקציה הראשית של טסלה, בה משתמשים כבר בעלי הרכבים הפרטיים.
האפליקציה תאפשר להזמין רכב, לשבץ נסיעות, לנהל שליטה מרחוק ולקבל סיוע במידת הצורך – ממש כמו אפליקציית מוניות, אבל בלי נהג. העיצוב הכללי מבוסס על תמונות וממשק שטסלה חשפה לראשונה כבר ב-2024.
מבוסס מצלמות בלבד
הגישה של טסלה שונה מזו של רוב המתחרות. במקום להשתמש בליידאר או חיישנים מתקדמים, טסלה פועלת לפי עקרון של "vision-only" – מערכת שמבוססת רק על מצלמות ורשתות עצביות.
לפי החברה, מדובר בפלטפורמה שיכולה להיות רווחית, גמישה וסקלאבילית יותר מכל פתרון אחר בשוק. הרכבים מתבססים על דאטה אמיתי שנאסף ממיליארדי קילומטרים של נהיגה.
שירות Robotaxi ללא נהג – ביוני
הגרסה הנוכחית, שכוללת נהג מפקח, היא רק שלב ביניים. טסלה מתכננת להשיק ביוני הקרוב גרסה מתקדמת שתפעל לחלוטין ללא פיקוח אנושי. מדובר באחד הצעדים המשמעותיים ביותר עד כה בדרך לעולם של תחבורה חכמה ואוטונומית.
במקביל להשקת השירות הפנימי, טסלה ממשיכה ללטש את המערכות והאלגוריתמים לקראת ההשקה הרשמית. כל נסיעה שמבוצעת כעת תורמת ישירות לשיפור ולבקרה של הטכנולוגיה שתופעל בעתיד הקרוב מול הציבור הרחב.