אפל מפקידה את עתיד העוזרת הקולית בידי צוות הויז'ן פרו

אבי דוד
פורסם על ידי אבי דוד

לאחר שנים של פיגור אחרי המתחרים, אפל מבצעת מהפך ניהולי משמעותי בסירי במטרה לבנות מחדש את העוזרת הקולית כמערכת אחודה מבוססת בינה מלאכותית.

אפל (Apple) מסמנת התחלה חדשה לסירי, העוזרת הקולית שהפכה לסמל לקשייה של החברה בתחום הבינה המלאכותית. חודש לאחר מינויו, מייק רוקוול, ראש הנדסת סירי החדש, עורך טלטלה משמעותית במבנה הארגוני של הצוות האחראי על פיתוח העוזרת הקולית שהושקה לראשונה ב-2011.

במהלך דרמטי שמסמל שינוי כיוון, רוקוול מחליף את רוב צוות ההנהלה הקיים בסירי במנהלים שעבדו תחתיו בפיתוח התוכנה של משקפי המציאות מעורבת ה-Vision Pro. בראש הרשימה עומד רנג'יט דיסאי, שיקבל אחריות על הפלטפורמה והמערכות של סירי, ואוליבייה גוטקנכט שינהל את צוות חוויית המשתמש.

הבעיה המרכזית של סירי, לפי מקורות פנימיים, נעוצה בארכיטקטורה המפוצלת שלה. כיום העוזרת משתמשת בשתי מערכות נפרדות – אחת לפקודות בסיסיות ואחרת מבוססת מודלים גדולים לפעולות מורכבות יותר. מבנה שכזה יוצר בעיות סנכרון וביצועים, והתוכנית החדשה היא לאחד את סירי למערכת אחת המבוססת כולה על טכנולוגיית מודל שפה גדול.

Ad image

המינוי של רוקוול הגיע לאחר עיכובים חוזרים ונשנים ביכולות החדשות של סירי שהובטחו באירוע Apple Intelligence ביוני האחרון, ביניהן היכולת לנתח תוכן שעל המסך ולהתחבר למידע אישי של המשתמש. בפגישה פנימית שהתקיימה לפני המינוי, המנהל הקודם של סירי הודה כי המערכת אינה פועלת כראוי בכשליש מהמקרים, מצב שהגדיר כ"מביך" ו"מכוער".

המהלך של רוקוול מצטרף לשינויים ארגוניים רחבים יותר במערך הבינה המלאכותית של אפל, שכללו צמצום סמכויות של ג'ון ג'יאננדריאה, ראש תחום ה-AI, ושל רובי ווקר, מנהל סירי הקודם. אף שהמהלך נתפס כאמון ביכולתו של רוקוול להוביל פרויקטים מורכבים, חלק מהעובדים מביעים ספקנות לאור הביקורת על המכירות המאכזבות של Vision Pro.

שתפו כתבה

פורסמו לאחרונה

הסקר השבועי

Polls

הסקר השבועי: דגם האייפון 16 הבא שלי הוא

View Results

Loading ... Loading ...

תישארו מחוברים