צרות חדשות צצות לאפל (Apple) בעקבות העיכוב המתמשך בהשקת תכונות הבינה המלאכותית שהובטחו. תביעה ייצוגית הוגשה השבוע לבית המשפט הפדרלי בסן חוזה, מאשימה את הענקית מקופרטינו בפרסום כוזב והטעיית לקוחות.

במוקד התביעה עומדת סדרת הבטחות שאפל פיזרה החל מהקיץ האחרון, כשהציגה את Apple Intelligence כמהפכה טכנולוגית שתשנה את האופן שבו אנחנו משתמשים במכשירים שלנו. במיוחד בולטת ההבטחה ל"סירי חכמה ואישית יותר", שאמורה הייתה להפוך את העוזרת הקולית לשימושית באמת לראשונה מזה שנים.
התובעים טוענים כי אפל הציפה את אמצעי התקשורת בפרסומות מבטיחות, שיצרו ציפיות ברורות בקרב צרכנים. פרסומות אלה, יחד עם הכרזות חגיגיות על תכונות כמו Image Playground ו-Genmoji, היוו לדבריהם את הסיבה העיקרית שבגללה רבים שדרגו את מכשיריהם ושילמו פרמיה על דגמי האייפון 16.

"אפל ידעה היטב שחלק מהתכונות שהיא מפרסמת לא יהיו זמינות בהשקה, ובכל זאת בחרה להציג אותן כחלק אינטגרלי מהמוצר," נכתב בכתב התביעה. "גרוע מכך, גם כשהתברר שהתכונות יתעכבו משמעותית, החברה לא פעלה במהירות להסרת כל החומרים השיווקיים המטעים."
אמנם אפל הסירה את הפרסומת לסירי החדשה מיוטיוב והוסיפה הבהרות לאתר האינטרנט שלה, אך התובעים טוענים שזה "מעט מדי ומאוחר מדי", ושהחברה לא עשתה מספיק כדי לתקן את הרושם המוטעה שיצרה.
העיתוי של התביעה רגיש במיוחד עבור אפל, שרק השבוע דווח על שינויים דרמטיים בהנהלת חטיבת הבינה המלאכותית שלה. ההחלטה להעביר את האחריות על סירי ממנהל הבינה המלאכותית ג'ון ג'יאנאנדריאה למייק רוקוול, האיש שעמד מאחורי פיתוח ה-Vision Pro, מעידה על המשבר העמוק שבו נמצאת החברה בכל הנוגע לפיתוח יכולות בינה מלאכותית.

התביעה הוגשה על ידי משרד עורכי הדין קלרקסון, שכבר צבר מוניטין בתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה בתחום הבינה המלאכותית, לאחר שתבע בעבר את גוגל ו-OpenAI.
אפל מסרבת להגיב לתביעה, אך בשבועות האחרונים התברר כי מנהלי החברה כבר הודו בפנים החברה שהשיקו את Apple Intelligence מוקדם מדי וללא הכנה מספקת. רובי ווקר, מנהל בכיר בצוות סירי, אף הודה בפגישה פנימית כי העיכובים "מכוערים" ו"מביכים".