אמזון (Amazon) חשפה היום (רביעי) את אלקסה+, הגרסה המתקדמת של העוזרת הקולית שלה, המבוססת על טכנולוגיית בינה מלאכותית גנרטיבית. באירוע שנערך בניו יורק, הציגה החברה את מה שהיא מכנה "הדור הבא של עוזרים קוליים", עם מטרה שאפתנית: לשנות לחלוטין את אופן האינטראקציה של לקוחות עם מוצרי החברה.

"אנחנו משתמשים בבינה מלאכותית בהרחבה כבר למעלה מ-25 שנה," אמר אנדי ג'אסי, מנכ"ל אמזון, שפתח את האירוע. "איננו משתמשים בטכנולוגיה כי היא מגניבה או מעניינת – למרות שהיא כזו – אלא כדי לפתור בעיות אמיתיות של לקוחות." ג'אסי הדגיש כי הבינה המלאכותית הגנרטיבית תשנה כמעט כל חוויית לקוח קיימת, תוך יצירת חוויות חדשות שלא היו אפשריות בעבר.

אלקסה+ מציגה ארבעה מאפיינים מרכזיים שמבדלים אותה מהגרסה הקודמת:
- יכולת שיחה טבעית: המערכת מסוגלת לנהל שיחות זורמות ואותנטיות, ללא צורך בשפה מדויקת או פקודות קבועות
- פרסונליזציה מתקדמת: ככל שמשתמשים בה יותר, אלקסה+ לומדת ומתאימה את עצמה להעדפות המשתמש, מבידור ועד העדפות תזונתיות של המשפחה
- יכולת ביצוע משימות: העוזרת החדשה מסוגלת לפעול עבור המשתמש, החל מתכנון פגישות וקניית מתנות ועד הזמנת נסיעות ועזרה בלימודים
- חכמה יותר: שילוב של ידע נרחב עם אישיות נגישה, ההופך את הבינה המלאכותית הגנרטיבית לטבעית ונוחה לשימוש
אמזון הציגה גם ממשק משתמש מחודש לסדרת מכשירי Echo Show, המתאים את עצמו למרחק המשתמש ומציג תוכן רלוונטי כמו לוחות שנה משפחתיים, הצעות מוזיקה, פאנל "עבורך" ובקרות בית חכם משופרות. אלקסה+ זמינה גם דרך אפליקציית אלקסה הניידת וחוויית דפדפן חדשה, תוך שמירה על הקשר השיחה בין פלטפורמות.

בין היכולות המרשימות שהוצגו: יצירת שגרות מורכבות בפקודה קולית אחת, גילוי מוזיקה לפי תיאורים עמומים, העברת מוזיקה בין חדרים עם התאמות חכמות ("נגן בכל מקום אבל אל תעיר את התינוק"), דילוג לסצנות ספציפיות ב-Prime Video, וסיכום אירועים ממצלמות Ring עם חיפוש וידאו חכם.

מארה סגל, מנהלת בתחום אלקסה, הדגימה כיצד אלקסה+ יכולה לעבד מסמכים שהועלו – מיילים, מדריכים, מתכונים ועוד – כדי לחלץ פרטים מרכזיים. בנוסף, הוצגו שתי תכונות Amazon Kids+ חדשות: "סיפורים עם אלקסה" ו"חקרו עם אלקסה", המיועדות לעורר יצירתיות וסקרנות בקרב ילדים באמצעות סיפורים ומסעות חקר אינטראקטיביים.

אלקסה+ תעלה 19.99 דולר לחודש, אך תהיה חינמית למנויי Prime. היא תושק בארה"ב בשבועות הקרובים, החל ממשקי בית עם מכשירי Echo Show 8, 10, 15 או 21.