הסטארט-אפ Humane, שביקש לחולל מהפכה בעולם הטכנולוגיה עם סיכה חכמה מבוססת בינה מלאכותית, הודיע היום על מכירת רוב נכסיו ל-HP תמורת 116 מיליון דולר. המשמעות המיידית עבור הלקוחות קשה: כל מכשירי ה-AI Pin יפסיקו לפעול לחלוטין ב-28 בפברואר 2025.

זהו סוף עידן קצר ומאכזב, חברה שגייסה יותר מ-230 מיליון דולר והבטיחה להחליף את הסמארטפון, מסיימת את דרכה פחות משנה לאחר השקת המוצר. Humane, שנוסדה על ידי בכירים לשעבר באפל, בת'ני בונג'יורנו ועמראן צ'אודרי, נכשלה בהתמודדות עם ביקורות שליליות וקשיים טכניים.

הנפילה המהירה של החברה התחילה כבר בקיץ האחרון, כאשר החזרות המוצר עלו על המכירות החדשות. המצב החמיר כשהחברה נאלצה להזהיר משתמשים מפני שימוש בנרתיק הטעינה בשל חשש לשריפת סוללות, ובהמשך הורידה את מחיר המכשיר מ-699 ל-499 דולר בניסיון נואש להציל את המכירות.
HP, שרכשה את נכסי החברה, תקלוט את המהנדסים ומנהלי המוצר של Humane לקבוצה חדשה בשם HP IQ – מעבדת חדשנות שתתמקד בשילוב בינה מלאכותית במוצרי החברה. בנוסף, HP תקבל את הזכויות למערכת ההפעלה CosmOS AI, שהוצגה לאחרונה כפלטפורמה פוטנציאלית למערכות בידור ברכב, רמקולים חכמים וטלוויזיות.

ללקוחות שרכשו את ה-AI Pin נותרו פחות משבועיים להעביר את התמונות והמידע שלהם למכשירים חיצוניים. החברה תפרק את צוות התמיכה ב-28 בפברואר, ורק לקוחות שרכשו את המכשיר ב-90 הימים האחרונים יהיו זכאים להחזר כספי.
אין ספק שהיה כאן ניסיון לחולל מהפכה, מדובר כאן בשיעור חשוב לתעשייה הבינה המלאכותית. לא מספיק לגייס כסף רב ולהבטיח מהפכה – צריך גם לספק מוצר שעונה על צרכי המשתמשים. נותר לראות כיצד HP תנצל את הטכנולוגיה והכישרונות שרכשה לטובת פיתוח מוצריה העתידיים.