אפל (Apple) עשויה לפתוח פרק חדש בתחום הפרסום שלה: החברה בוחנת אפשרויות למסחור אפליקציית המפות שלה, במהלך שעשוי להגדיל משמעותית את הכנסותיה מתחום השירותים. על פי מידע שפורסם בבלומברג, החברה דנה באפשרות להציע לעסקים תשלום עבור קידום ובולטות בתוצאות החיפוש.

בפגישת עובדים כללית של צוות המפות, הנהלת אפל הציגה את הרעיון כ"מנוף" פוטנציאלי להגדלת ההכנסות. המודל המתוכנן דומה לזה של גוגל מפות, שם עסקים יכולים לשלם עבור מיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש או הבלטה מיוחדת על גבי המפה עצמה.

המהלך מגיע בעקבות הצלחת מערך הפרסום של אפל בשנים האחרונות. החברה הפכה את חטיבת הפרסום לעדיפות גבוהה יותר בארגון השירותים בראשות אדי קיו, והשקיעה משמעותית בפרסומות חיפוש באפסטור. הצוות הרחיב את פעילותו גם לאפליקציות החדשות והמניות, ולאחרונה גם לתחום הספורט.

למרות שבשלב זה אין לוח זמנים מוגדר או עבודת פיתוח פעילה, המהלך מסמן שינוי משמעותי באסטרטגיה של אפל. החברה, שבעבר נמנעה ממסחור ישיר של אפליקציית המפות שלה, מזהה פוטנציאל משמעותי בשוק הפרסום המקומי, תחום שהוכיח את עצמו כמקור הכנסה משמעותי עבור גוגל.
מדובר בצעד טבעי עבור אפל, אפליקציית המפות שלהם נהנית ממאות מיליוני משתמשים, ויש פוטנציאל אדיר להכנסות מפרסום ממוקם גיאוגרפית. עם זאת, החברה תצטרך לאזן בין הרצון להגדיל הכנסות לבין השמירה על חווית המשתמש האיכותית שמאפיינת את מוצריה.