ניל מוהן, מנכ"ל יוטיוב (YouTube), חשף במכתבו השנתי לקהילה כי לראשונה בהיסטוריה של הפלטפורמה, הצפייה במסכי טלוויזיה עקפה את הצפייה במכשירים ניידים בארצות הברית. נתון זה מסמן נקודת מפנה משמעותית באסטרטגיית החברה ובהתפתחותה כשחקנית מרכזית בשוק הטלוויזיה המודרני.
![](https://theverifier.co.il/wp-content/uploads/2025/02/IMG_2867.webp)
"יוטיוב היא הטלוויזיה החדשה", מצהיר מוהן, "אבל הטלוויזיה החדשה שונה מהותית מזו הישנה". לדבריו, הפלטפורמה מציעה חוויה אינטראקטיבית המשלבת תכנים קצרים (Shorts), פודקאסטים ושידורים חיים, לצד תוכן מסורתי כמו ספורט, סדרות ותוכניות אירוח.
הנתונים מגובים בדו"חות החודשיים, המציבים את יוטיוב בראש טבלת פלטפורמות הסטרימינג, עם צפייה גבוהה משמעותית מנטפליקס. בשנה שעברה חצה שירות יוטיוב TV את רף 8 מיליון המנויים, והחברה המשיכה להשקיע בפיתוח ושיפור חוויית המשתמש במסך הגדול.
![](https://theverifier.co.il/wp-content/uploads/2025/02/IMG_2868-1024x538.webp)
מוהן הציג במכתבו שלושה כיווני פיתוח מרכזיים לשנת 2025. ראשית, חיזוק מעמדה של יוטיוב כמוקד תרבותי גלובלי, עם דגש על סיקור אירועים משמעותיים כמו בחירות, אולימפיאדה, פסטיבל קואצ'לה והסופרבול. שנית, הרחבת כלי התמיכה ליוצרי פודקאסטים, כולל שיפור אפשרויות המונטיזציה והנגשת התכנים.
בתחום הבינה המלאכותית, יוטיוב מתמקדת בפיתוח כלים פרקטיים ליוצרים. בניגוד לציפיות הראשוניות מטכנולוגיות AI ליצירת תוכן, היוצרים מעוניינים בעיקר בכלים שיסייעו בעבודה היומיומית – החל מהעלאת רעיונות לסרטונים חדשים, דרך יצירת כותרות ותמונות ממוזערות, ועד לדיבוב אוטומטי. נתון מעניין שחשף מוהן מראה כי למעלה מ-40% מזמן הצפייה בסרטונים מדובבים מגיע מצופים שבחרו להאזין בשפה שונה מהמקור.
החברה מתכננת להרחיב את שירות הדיבוב האוטומטי לכלל היוצרים בתוכנית השותפים של יוטיוב כבר בחודש הקרוב, עם תמיכה במספר הולך וגדל של שפות לאורך השנה.