עתיד המוניטיזציה של Gemini, עוזרת הבינה המלאכותית של גוגל, עומד בסימן שאלה. במהלך שיחת משקיעים, רמז מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, כי החברה שוקלת לשלב פרסומות בפלטפורמה, אך הדגיש כי חוויית המשתמש תישאר בראש סדר העדיפויות.
פיצ'אי ציין כי גוגל מחזיקה ב"רעיונות טובים מאוד" לפורמט פרסום מובנה שיתאים לאופי השימוש ב-Gemini. עם זאת, הוא הבהיר כי בשלב הנוכחי, גוגל מתמקדת במודל של שכבות שימוש חינמיות ומנויים בתשלום.
"אנחנו תמיד רוצים להוביל עם חוויית המשתמש", אמר פיצ'אי, "ויש לנו רעיונות טובים מאוד למושגי פרסום מובנים. אבל תראו אותנו מובילים עם חוויית המשתמש." למרות הרמיזות, פיצ'אי לא סיפק לוח זמנים קונקרטי לשילוב פרסומות ב-Gemini. הוא ציין כי בשנת 2025, גוגל תתמקד בעיקר במודל המנויים. עם זאת, בהתחשב בעובדה שפרסום מהווה חלק משמעותי במודל העסקי של גוגל, ניתן להניח כי פרסומות עשויות להשתלב ב-Gemini בעתיד.
חשוב לציין כי גוגל כבר משלבת פרסומות בתכונות אחרות של בינה מלאכותית, כמו AI Overviews. שילוב פרסומות ב-Gemini עשוי להוות מהלך טבעי עבור החברה, במטרה למקסם את הרווחים מהפלטפורמה.
עם זאת, גוגל עשויה להתמודד עם אתגרים שונים, כמו למשל שמירה על חוויית משתמש חלקה ונעימה, תוך שילוב פרסומות בצורה שלא תפגע בשימושיות של Gemini.
בנוסף לנושא הפרסומות, גוגל חשפה כי היא מתכננת להשקיע סכום עתק של 75 מיליארד דולר בהוצאות הוניות בשנת 2025. השקעה זו נועדה לסייע לגוגל להתמודד עם התחרות הגוברת בתחום הבינה המלאכותית.
עתיד המוניטיזציה של Gemini עדיין לא ברור לחלוטין. גוגל עשויה לשלב פרסומות בפלטפורמה בעתיד, אך היא מתחייבת לשמור על חוויית משתמש אופטימלית.