fbpx

דוח הרגלי הצפייה והגלישה של yes ופלאפון: איך המלחמה שינתה אותנו?

דו”ח חדש חושף: מה הישראלים הכי אוהבים לצפות ואילו אפליקציות הפכו למרכזיות ב-2024?

מאת מערכת האתר

חברות yes ופלאפון פרסמו את דו”ח הרגלי הצפייה והגלישה של הישראלים לשנת 2024, שחושף כיצד המלחמה השפיעה על צריכת התוכן, הגלישה הדיגיטלית, והתנהגות הצרכנים. מהצפייה בדרמות ישראליות ועד עלייה במתקפות סייבר – הדו”ח מציג תמונה ברורה של המציאות המשתנה.

צפייה וצריכת תוכן בצל המלחמה

2024 הייתה שנה שבה הטלוויזיה הפכה למרכז הבית, עם ממוצע צפייה יומי של 10.8 שעות למשק בית. אירועים חדשותיים גדולים, כמו חיסול נסראללה ומבצעי צה”ל באיראן ובלבנון, ריתקו את הישראלים למסכים, והעלו את הצפייה בשידורי חדשות ב-13% בממוצע. לצד זאת, אירועי תרבות כמו גמר האירוויזיון, שבו ייצגה עדן גולן את ישראל, זכו לפופולריות יוצאת דופן עם 57% צפייה – עלייה של 11% לעומת השנה שעברה.

תמונה: יח"צ

הדרמות הישראליות היו הכוכבות הגדולות – 9 מתוך 10 הסדרות הנצפות ביותר היו הפקות מקור, ביניהן הטבח, הבוזגלוס ו-האחיות המוצלחות שלי. הצופים גם מצאו מפלט בקומדיות, שזכו ל-15% מזמן הצפייה השנתי.

העולם הדיגיטלי ב-2024: מגמות ושינויים

המלחמה השפיעה על השימוש באפליקציות ובפלטפורמות דיגיטליות באופן דרמטי. טלגרם זינקה לשימוש שיא של 42% בעקבות אירועי השנה, והפכה לכלי מרכזי לצריכת חדשות בזמן אמת. זום, שהפכה לחיונית לפגישות מרחוק, רשמה עלייה של 20% בשימוש.

תמונה: יח"צ

מנגד, חלה ירידה חדה בשימוש באפליקציות תיירות ודייטינג: טינדר ובוקינג רשמו ירידות של 21% ו-15% בהתאמה, מה שמעיד על הפגיעה בחיי החברה והתיירות של הישראלים. גם מוביט, אפליקציית התחבורה הציבורית, חוותה ירידה של 7% בשימוש.

העלייה בגלישה סלולרית נמשכה עם גידול של 11% לנפח מנוי, בעיקר בזכות משתמשי דור 5. לצד זאת, נרשמה עלייה משמעותית במתקפות סייבר: מתקפות DDoS זינקו במאות אחוזים, וניסיונות פישינג עלו ב-31%, מה שמדגיש את האתגרים הדיגיטליים הנלווים לתקופה.

תיירות, זהות וביטחון אישי

המלחמה הובילה לשינויים בהתנהגות התיירותית והניידות של הישראלים. היקף הטיסות ירד משמעותית, והיעדים המועדפים הראו שינוי מובהק: יוון בראש, בעוד טורקיה ירדה מהמקום השני לשישי. למרות זאת, 60% מהישראלים שומרים על אופטימיות ומאמינים שיטוסו בשנה הקרובה, אך 77% מהם הודו כי יצניעו סממנים ישראליים בחו”ל עקב גל האנטישמיות.

בתוך ישראל, 57% מהישראלים התגעגעו לטיולים יומיים בארץ, ו-43% ציינו שהם מתכננים חופשה הכוללת לינה. הירידה בנסיעות ניכרת גם בשימוש מופחת באפליקציות תחבורה כמו מוביט.

תמונת מצב משתנה

דו”ח yes ופלאפון משרטט תמונה של ישראליות שמאזנת בין מתח ליצירתיות. מהתמכרות לדרמות ישראליות ועד תכנון חופשות בצל האתגרים, הישראלים מגלים גמישות ונחישות להתמודד עם מציאות משתנה. אם השנה הזו לימדה אותנו משהו, זה שהמסך יכול להיות מקום של חיבור, בריחה ואפילו גאווה לאומית.

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של yes ופלאפון:

בסיכומה של שנת מלחמה, אנחנו מוצאים את הישראליים מלאים בדאגות, מכורים לדרמה ישראלית, ומאוד פטריוטים. למרות השנה המטלטלת שעברנו, מרבית הישראלים נשארים אופטימיים ומתכננים לטוס לחו"ל בקרוב ולחרוש מחדש את המדינה היפה והאהובה שלנו

שתפו כתבה