בשורה משמחת למי שחולם על טסלה (Tesla) במחיר סביר: על פי דיווח חדש מסין, יצרנית הרכב החשמלי מתקדמת בפיתוח דגם חדש ועממי, המכונה בשלב זה "מודל Q" או "מודל 2". טראוויס אקסלרוד, ראש מחלקת קשרי המשקיעים של טסלה, חשף את הפרטים בכנס משקיעים של דויטשה בנק שהתקיים ב-5 בדצמבר.
הרכב החדש, המוכר פנימית בחברה כפרויקט "רדווד" (Redwood), צפוי להיות קטן משמעותית מהמודל 3 המוכר: אורכו יעמוד על 3,988 מ"מ בלבד – קטן ב-15% מהמודל 3 ובמשקל נמוך ב-30%. לשם השוואה, מדובר ברכב באורך דומה למיני קופר.
טסלה מתכננת להציע שתי גרסאות של הרכב: האחת עם מנוע יחיד בהנעה אחורית, והשנייה עם שני מנועים והנעה כפולה. גרסת הכניסה תצויד בסוללת ליתיום ברזל פוספט (LFP) בנפח 53 קילוואט-שעה, בעוד הגרסה החזקה יותר תקבל סוללה בנפח 75 קילוואט-שעה. טווח הנסיעה המוערך עומד על כ-500 ק"מ בטעינה אחת, אם כי לא ברור אם נתון זה מתייחס לגרסת הבסיס או לגרסה החזקה יותר.
מבחינת המחיר, טסלה מכוונת לתג מחיר של פחות מ-30 אלף דולר לאחר הטבות מס. זהו מחיר תחרותי במיוחד, במיוחד בהשוואה למודל 3 שמתחיל כיום ב-42,490 דולר בארה"ב. הגרסה עם ההנעה הכפולה צפויה להיות יקרה ב-5,000 דולר נוספים.
החברה מתכננת להתחיל בייצור סדרתי של הרכב החדש סביב יוני 2025, עם יעד ייצור של כ-10,000 יחידות בשבוע ברחבי העולם, או כ-500,000 יחידות בשנה. כדי להקל על תהליך הייצור ולהימנע מעיכובים, טסלה תשתמש בקווי ההרכבה הקיימים שלה עם שינויים מינימליים.
במקביל, טסלה עובדת גם על פרויקט "ג'וניפר" – מתיחת פנים למודל Y הפופולרי. על פי הדיווחים, הגרסה המחודשת עשויה לחזור לתצורת שבעה מושבים, לפחות בשוק הסיני. הייצור כבר החל במפעל גיגה-שנגחאי, והשקה צפויה בתחילת השנה הבאה בסין, כאשר צפון אמריקה ואירופה יקבלו את הדגם המחודש לקראת סוף 2025.