בעידן שבו שיחות הווידאו הפכו לסטנדרט משרדי ולא לייחוד, זום (Zoom Communications) מבקשת להמציא את עצמה מחדש. החברה, שזכתה לשיאי הצלחה במהלך מגפת הקורונה, משנה את שמה ומשיקה פלטפורמת AI מקיפה שמטרתה לשנות את אופן העבודה המודרנית. המהלך מתבצע במקביל להתמודדותה עם תחרות קשה מצד ענקיות הטכנולוגיה כמו גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft) וסלאק (Slack).
שם חדש, חזון חדש
מנכ”ל החברה, אריק יואן, הודיע בבלוג הרשמי של זום על שינוי שם החברה מ-Zoom Video Communications Inc. ל-Zoom Communications Inc. המהלך, לדבריו, מסמל את שאיפת החברה להפוך ל”פלטפורמת עבודה היברידית מבוססת AI” שמיועדת לייעל את חוויית העבודה הדיגיטלית. יואן הדגיש כי המטרה היא לספק פתרונות עבודה שיתאימו למציאות החדשה, שבה חיי העבודה משולבים עם טכנולוגיה מתקדמת.
ב-2020, זום נסקה במהירות, עם הכנסות שהוכפלו פי ארבעה בתוך שנה. אך עם חזרת העובדים למשרדים, החברה איבדה את מקומה כמובילה בתחום. האנליסט דן אייבס מ-Wedbush חזה את המגמה כבר ב-2022, כשאמר ש”פלטפורמות עבודה מהבית, כמו זום ופלוטון, יחוו ירידה חדה בצמיחה.” ואכן, תחזית זו התגשמה.
כלי עבודה מבוססי AI
כדי לשמור על מעמדה, זום התרחבה מעבר לשיחות וידאו והשיקה פתרונות עבודה מקיפים. החברה מציעה כעת את Zoom Workplace – חבילת כלים הכוללת אפליקציות משרדיות, לקוח דואר עסקי ושירותי צ’אט מתקדמים. השירותים מתחרים ישירות בחבילות המשרדיות של גוגל ומיקרוסופט.
יואן, שדיבר באירוע Decoder בקיץ האחרון, תיאר את החזון החדש של זום. “העבודה שלנו עדיין כוללת שיחות, אימיילים ומענה להודעות. איך נשתמש ב-AI כדי להפוך את המשימות האלה לאוטומטיות? זו השאלה שאנחנו שואפים לפתור,” אמר.
ה-AI שמפנה לכם יום עבודה שלם
אחד הכלים המרכזיים במיזם החדש הוא Zoom AI Companion 2.0, שהושק באוקטובר. הכלי החדשני כולל פונקציות מתקדמות לסיכום פגישות, אוטומציה של משימות ואפילו יצירת “תאום דיגיטלי” מותאם אישית. לדברי יואן, הכלי יכול לפנות יום עבודה שלם על ידי אוטומציה של תהליכים שחוזרים על עצמם, מה שמאפשר עבודה שבועית של ארבעה ימים בלבד.
במעבר ממוקד משיחות וידאו לפלטפורמת AI רב-תכליתית, זום מסמנת עידן חדש. החברה שואפת לא רק לשרוד מול מתחרותיה הגדולות אלא גם להוביל בתחום העבודה ההיברידית, שבו טכנולוגיה וכלים חכמים משתלבים עם הצרכים האנושיים. בעוד זום לא נחשבת עוד לשחקן המרכזי היום בתחום שיחות הווידאו, המיקוד החדש יכול לפתוח בפניה הזדמנויות חדשות ולהוביל את תחום העבודה הדיגיטלית.