פלטפורמת הרשתות החברתיות Bluesky חצתה את רף 15 מיליון המשתמשים, על רקע גל הצטרפות מאסיבי בעקבות הבחירות לנשיאות ארה"ב. הנתונים, שנאספו באמצעות ה-API של הפלטפורמה, מראים זינוק של כמיליון משתמשים חדשים בשבועיים האחרונים בלבד.
רוז וואנג, מנכ"לית התפעול של Bluesky, מסרה כי רוב המצטרפים החדשים מגיעים מארה"ב. האפליקציה כעת מובילה בחנות האפליקציות של אפל, מקדימה את Threads, ChatGPT ואפליקציית גוגל.
היתרונות של Bluesky מול Threads
למרות הצמיחה המרשימה, Bluesky עדיין נמצאת הרחק מאחורי Threads של מטא, שדיווחה לאחרונה על 275 מיליון משתמשים חודשיים וקצב הצטרפות של יותר ממיליון משתמשים ביום. עם זאת, Bluesky מציעה חוויית משתמש שונה לחלוטין: בעוד ששתי הפלטפורמות נטולות פרסומות כרגע, Bluesky מציעה פידים אלגוריתמיים המותאמים אישית על ידי המשתמשים, בנוסף לפידים המובנים "Discover" ו-"Popular With Friends".
החברה השיקה לאחרונה מספר תכונות חדשות, כולל פרסום וידאו, הצמדת פוסטים, גופנים מותאמים אישית, ותכונות למניעת רעילות המאפשרות למשתמשים לנתק את הפוסטים שלהם כאשר אחרים מצטטים אותם.
הפלטפורמה, המבוססת על פרוטוקול AT המבוזר, מציעה אלטרנטיבה מעניינת למשתמשים המחפשים חלופות ל-X (טוויטר לשעבר), עם דגש על פרטיות ושליטת משתמש מוגברת.