סמסונג (Samsung) מציגה צמיחה מרשימה בשוק הטאבלטים, כך עולה מנתוני International Data Corporation (IDC) לרבעון השלישי של 2024. החברה הדרום קוריאנית מכרה 7.1 מיליון יחידות מסדרת Galaxy Tab, עלייה של 18.3% בהשוואה לשנה שעברה, וכעת מחזיקה ב-18.2% מנתח השוק העולמי.
ההצלחה של סמסונג מיוחסת בעיקר לדגמים הזולים יותר Galaxy Tab A9 ו-Galaxy Tab A9+, ולא לדגמי הפרימיום Galaxy Tab S10+ ו-S10 Ultra שהושקו בספטמבר. זוהי עלייה משמעותית מ-6.0 מיליון היחידות שנמכרו בתקופה המקבילה אשתקד.
אפל ממשיכה להוביל את השוק עם 12.6 מיליון יחידות שנמכרו ונתח שוק של 37.7%, אך עם צמיחה מתונה של 1.4% בלבד. ה-iPad Air החדש היה פופולרי במיוחד בעונת החזרה לבית הספר, כשרבים העדיפו אותו על פני ה-iPad Pro היקר יותר.
אמזון תפסה את המקום השני אחרי סמסונג עם 4.6 מיליון יחידות שנמכרו, בזכות מבצעי Prime Day. וואווי הציגה את הצמיחה המרשימה ביותר עם עלייה של 44.1% ו-3.2 מיליון יחידות שנמכרו, הודות להשקת מוצרים כמו MatePad SE 11 המריץ את מערכת ההפעלה HarmonyOS.
הנתונים מצביעים על התאוששות בשוק הטאבלטים המבוססים אנדרואיד, לאחר שנים של דומיננטיות מוחלטת של אפל. המאמצים המחודשים של גוגל לשפר את חוויית אנדרואיד בטאבלטים, יחד עם השקעות היצרניות בפיתוח מוצרים חדשים, מתחילים לשאת פרי.