תקלה משמעותית בשירותי סליקת אשראי השפיעה הבוקר על אלפי בתי עסק בישראל, כאשר לקוחות רבים נתקלו בקשיים בביצוע תשלומים באמצעות כרטיסי אשראי. התקלה, שהחלה בסביבות השעה 8:00 בבוקר, נבעה מבעיה בתקשורת עם שרתי סליקה הממוקמים מחוץ לישראל.
חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), הגוף האחראי על מערך סליקת האשראי בישראל, זיהתה כי התקלה משפיעה באופן בלעדי על בתי עסק המשתמשים בשירותי סליקה המבוססים על שרתים בחו"ל. בתגובה לאירוע, החברה נקטה בצעד מיידי של ניתוק התקשורת עם השרתים הבינלאומיים.
גורם בכיר בשב"א מסר כי התקלה משפיעה על כעשירית מבתי העסק בישראל. "חשוב להדגיש כי מרבית חברות האשראי המקומיות, ובהן ישראכרט, ויזה, כאל ודיינרס, ממשיכות לפעול כסדרן," ציין הגורם. "הבעיה אינה נעוצה בחברות האשראי עצמן, אלא במערכות הסליקה הבינלאומיות בהן משתמשים חלק מבתי העסק."
האירוע דווח הן לבנק ישראל והן למערך הסייבר הלאומי, אשר אישרו כי אין מדובר במתקפה מכוונת אלא בתקלה טכנית. שב"א עדכנה כי צוותי החברה פועלים לפתרון התקלה, וצופים כי המערכת תשוב לפעילות מלאה בהקדם.