ברקע שינויי ההעדפות בקרב הדור הצעיר, רדיט הופכת לאיום ממשי על הדומיננטיות של גוגל (Google) בשוק החיפוש. יותר ויותר אנשים מעדיפים לפנות ישירות לתכני הקהילות של רדיט, כשאלו מספקים תשובות אותנטיות, ייעוץ ונקודות מבט עשירות – מה שחסר לרוב בתוצאות חיפוש גנריות של גוגל.
לפי מנכ”ל רדיט, סטיב הופמן, מגמת החיפוש החדשה ברורה: אנשים מחפשים בגוגל רק כדי להגיע ישירות לרדיט. משתמשים יודעים שלרדיט יש את התשובות המדויקות והכנות לשאלות שלהם – משהו שגוגל מתקשה לספק. "יש סיכוי גבוה שברדיט, שם אנשים מדברים על הכל כבר כמעט שני עשורים, תמצא את התשובה," אמר הופמן.
המגמה הזו זוכה לתמיכה במחקרים עדכניים, לפיהם בני הדור הצעיר, כמו דור ה-Z ודור אלפא, נוטים יותר לחפש במילים כמו “שאלה” או “תשובה” ולא משתמשים במונח “לגגל” כפי שהיה נהוג בעבר. למעשה, הסקר האחרון של חברת Bernstein Research חושף כי הדורות החדשים נוטשים את השימוש במונח “גוגל” ככלי חיפוש עיקרי, ועוברים לשיטות חיפוש אלטרנטיביות.
המשמעות? גם אחרי שגוגל השקיעה כ-60 מיליון דולר בשנה עבור רישוי תכני רדיט לאימון מודלי ה-AI בחיפוש, הדומיננטיות שלה נחלשת. למרות ההשקעה, יותר משתמשים מגיעים לתכני רדיט ישירות דרך תוצאות החיפוש, ולא מתעניינים דווקא בשירותי התשובות של גוגל. רדיט, בזכות הדיונים בקהילות, מביאה ערך מוסף שמשתמשים מעריכים.
עם כניסת כלים כמו ChatGPT ופרפלקסיטי לשוק, האתגרים מול גוגל ממשיכים לגדול. הציפיות של משתמשים לתשובות מהירות ומדויקות עולות, והם נוטים לפנות לפתרונות מבוססי בינה מלאכותית לקבלת תשובות. פרפלקסיטי, למשל, השיקה לאחרונה פיצ’ר חדש שמאגד תוצאות חיפוש פנימיות וחיצוניות, מה שמעלה את רמת הנוחות למשתמשים ומאתגר את גוגל בשוק המתפתח.
בסופו של דבר, רדיט עשויה להיות המפתח לשינוי תפיסתי בשוק החיפוש. בשילוב עם כלים כמו ChatGPT ופרפלקסיטי, המונופול הוותיק של גוגל עומד בפני מבחן גדול, ומערכת היחסים הוותיקה של המשתמשים עם גוגל עשויה לעבור שינוי משמעותי.