בעקבות דיווחים על קשיים במכירות של אוזניות הדגל שלה, סונוס (Sonos) בוחנת צעדים חדשים שיעזרו לה להתאושש בשוק האוזניות היוקרתי. לאחר מכירות נמוכות מהמצופה לדגם ה-Ace, החברה שוקלת להפחית את מחיר האוזניות הקיימות ולהשיק דגם מתקדם נוסף, כך נחשף בדיווח של בלומברג.
המאבק של סונוס: 200,000 אוזניות נמכרו בלבד
השקת אוזניות ה-Ace יצרה הרבה עניין וציפיות גבוהות, אך המציאות הייתה שונה. במקום למכור מיליון יחידות כמתוכנן, נמכרו רק 200,000 אוזניות עד ספטמבר. זה הותיר את סונוס הרחק מהיעד שלה.
הסיבה העיקרית לכישלון היא המחיר הגבוה של 450 דולר. בנוסף, האפליקציה ששוחררה יחד עם האוזניות לא עמדה בציפיות וגרמה לתקלות רבות. האפליקציה, שהייתה אמורה לייצר ממשק חדשני לשליטה באוזניות, פגעה בחוויית השימוש ויצרה בעיות רבות.
קיצוץ במחיר והשקת דגם חדש
בהתאם למצב הנוכחי, סונוס מתכננת להוריד את מחיר הדגם הקיים ב-50 דולר, כך שיעמוד על 400 דולר. בנוסף, היא שוקלת להשיק דגם יוקרתי נוסף בשם “Ace 2”, שיתומחר שוב ב-450 דולר.
בחברה יש מי שמפקפקים באסטרטגיה הזו. עובדים מסוימים לא בטוחים שדגם יקר יותר יצליח אם הדגם הקיים לא זכה להצלחה. “אם הלקוחות לא רכשו את הדגם הנוכחי במחיר גבוה, מה ישתנה עם דגם יקר יותר?”, הם שואלים.
תחרות קשה בשוק
סונוס נכנסה לשוק האוזניות היוקרתיות במאבק מול מותגים ותיקים כמו Bose ו-Apple עם ה-AirPods Max. המשימה הייתה מאתגרת במיוחד. למרות שמוצרי סונוס נחשבים לאיכותיים ומתקדמים בתחום האודיו, המעבר לשוק האוזניות היה קשה יותר מהצפוי. סונוס נודעת בעיקר בזכות הרמקולים ומערכות המולטירום שלה, המאפשרות השמעת מוזיקה בכל חדר בבית, אך האוזניות היו צעד חדש עבורה בשוק רווי תחרות.
מוצרים נוספים בדרך
מעבר לאוזניות, סונוס ממשיכה להשקיע בתחומים נוספים. החברה השיקה לאחרונה את ה-Arc Ultra, סאונדבר חדש המספק חוויית סאונד קולנועית. יחד איתו הושק גם סאב חדש. סונוס מנסה להרחיב את היצע המוצרים שלה ולהישאר תחרותית בשוק הרמקולים הביתיים.
למרות הכישלון היחסי של ה-Ace והבעיות באפליקציה, סונוס לא מתכוונת לוותר. החברה ממשיכה לחפש דרכים לשפר את המצב ולהתמודד עם האתגרים בשוק האוזניות.