באירוע "We, Robot" שנערך הבוקר באולפני וורנר ברוס בלוס אנג'לס, טסלה (Tesla) לא רק חשפה את הסייברקאב המצופה, אלא גם הפתיעה את הקהל עם הצגת הרובוואן – שאטל אוטונומי חדשני המיועד ל-20 נוסעים.
אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, הציג את הרובוואן כפתרון לצורך ברכב גדול יותר ממודל Y. "אנחנו הולכים לייצר את זה, וזה יראה בדיוק כך," אמר מאסק, והוסיף: "אנחנו רוצים לשנות את מראה הכבישים, כי העתיד צריך להיראות כמו העתיד."
הרובוואן, שעיצובו מזכיר יותר רכבת מעוצבת בסגנון אר-דקו (אמנות חזותית) מאשר מיניבוס רגיל, מציג חזון עתידני של תחבורה ציבורית. הרכב כולל ארבע שורות מושבים הפונות למרכז, מסך טלוויזיה בקצה אחד, ותאורת אווירה לאורך כל התא.
במקום שמשות קדמיות ואחוריות רגילות, לרובוואן יש חלונות פנורמיים בחזית, בגב ובגג הרכב. גוף הרכב, שנראה עשוי מפלדת אל-חלד כמו הסייברטראק, מוקף בחמש פסי תאורה. דלת הזזה בצד אחד מאפשרת כניסה ויציאה קלה לנוסעים.
למרות שמאסק לא סיפק פרטים על מועד תחילת הייצור או מחיר הרכב, הוא אישר כי הסייברקאב ייכנס לייצור ב-2026. עם זאת, כמו הסייברקאב, גם הרובוואן יצטרך להתמודד עם אתגרים רגולטוריים בהיותו רכב ללא נהג וללא הגה.
הרובוואן מייצג את המשך חזונה של טסלה לשנות את פני התחבורה העולמית. עם עיצוב שכמעט ואינו מראה את הגלגלים, הרכב נראה כאילו נלקח היישר מסרט מדע בדיוני. אם הדגם הסופי יישאר נאמן לקונספט, כפי שקרה עם הסייברטראק, אנו עשויים לראות את העתיד של התחבורה הציבורית מתגשם בקרוב על כבישינו.