טסלה (Tesla), בהובלת המנכ"ל אילון מאסק, חשפה הבוקר את הסייברקאב (Cybercab), מונית רובוטית חדשנית שעתידה לשנות את פני התחבורה העירונית. באירוע "We, Robot" שנערך באולפני וורנר ברוס, הציגה החברה לא פחות מ-20 דגמים של הרכב האוטונומי החדש, מהלך שהפתיע רבים מהנוכחים.
הסייברקאב, שעיצובו מזכיר גרסה קטנה ומעודנת יותר של הסייברטראק, מציג חידושים טכנולוגיים מרשימים. בין היתר, הרכב מצויד בדלתות התאבדות (suicide doors) ומערכת טעינה אלחוטית, ללא צורך בחיבור פיזי לעמדת טעינה. כמו כן, הסייברקאב יגיע ללא דוושות האצה ועצירה וללא הגה. מה שיאפשר לנוסעים ברכב להינות משינה, לעבוד, לשחק או לצפות בסרט ללא הצורך לדאוג לנהיגה עצמה.
מאסק הדגיש כי עלות התפעול של הסייברקאב צפויה להיות נמוכה במיוחד, כ-20 סנט למייל בלבד. "העלות הנמוכה של תחבורה אוטונומית תהפוך אותה למעין תחבורה ציבורית מותאמת אישית," אמר מאסק.
אחת ההפתעות הגדולות של הערב הייתה ההכרזה כי הציבור יוכל לרכוש את הסייברקאב במחיר של פחות מ-30,000 דולר. מאסק צופה כי הייצור יחל ב-2026, או לכל המאוחר לפני 2027, תוך שהוא מודה כי הוא נוטה להיות אופטימי מדי לגבי לוחות זמנים.
בנוסף, מאסק הכריז כי טסלה מתכננת להתחיל בהפעלת מערכת הנהיגה האוטונומית המלאה (FSD) ללא פיקוח בטקסס ובקליפורניה כבר בשנה הבאה, עם דגמי Model 3 ו-Model Y. האירוע כלל גם הפתעה לנוכחים, כאשר מאסק הודיע כי המשתתפים יוכלו לנסות בעצמם את הסייברקאב במהלך האירוע.
עם זאת, האתגרים בפני טסלה עדיין משמעותיים. החברה תצטרך להוכיח את בטיחות הרכב האוטונומי, במיוחד לאור החקירות הפדרליות הנוגעות לתאונות קטלניות שאירעו בעבר עם מערכת האוטופיילוט של טסלה. בנוסף, העובדה שהסייברקאב מגיע ללא הגה או דוושות מציבה אתגרים רגולטוריים, כפי שחוותה חברת GM's Cruise עם הרכב האוטונומי שלה.
למרות האתגרים, ההתלהבות סביב הסייברקאב ניכרת. טסלה מקווה כי רכב זה יהיה המפתח למימוש חזונו של מאסק לעתיד של תחבורה אוטונומית, ויסייע לחברה לשמור על מעמדה המוביל בתעשיית הרכב החשמלי והאוטונומי.