באירוע Connect 2024, מטא (Meta) הציגה לראשונה את Orion, משקפי המציאות הרבודה החדשים שלה, שאותם היא מגדירה כצעד המשמעותי ביותר בתחום ה-AR עד כה. המכשיר, שבעבר היה ידוע בשם Project Nazare, נועד לגשר בין העולם הפיזי לדיגיטלי בעיצוב קל ונוח. המטרה היא להפוך את טכנולוגיית המציאות הרבודה (AR) לזמינה כמו שימוש במשקפיים רגילים.
במבט ראשון, Orion נראים כמו זוג משקפיים סטנדרטיים, אך מאחוריהם מסתתרת טכנולוגיה מתקדמת. המשקפיים כוללים תצוגות Micro LED שמוקרנות על עדשות מסיליקון קרביד, מה שמאפשר שדה ראייה רחב ואיכות תמונה חדה במיוחד. בנוסף לטכנולוגיה המתקדמת, המכשיר מגיע עם שני אביזרים משלימים: רצועה עצבית (neural wristband), המשמשת לשליטה באמצעות מחוות ידיים, וקופסת עיבוד אלחוטית (wireless compute puck), שמספקת את עיבוד המידע הדרוש. המכשיר פועל ללא צורך בחיבור ישיר לטלפון או מחשב, אך חייב להישאר בטווח של עד כ-4 מטרים מקופסת העיבוד כדי לפעול באופן תקין.
משחקים ללא השהיות מורגשות
אלכס הית', עורך משנה ב-The Verge, היה בין הראשונים לנסות את המשקפיים והתרשם במיוחד. "המשקפיים מספקים חוויה אינטראקטיבית חדה יותר מכל מה שניסיתי עד כה," אמר. במהלך ההתנסות, שיחק משחק Pong תלת-ממדי מול מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא, באמצעות מעקב עיניים וידיים, ודיווח שהמשחק היה חלק וללא השהיות מורגשות.
בנוסף, הית' ניסה את יכולות ה-AI של Orion בזיהוי חומרים על שולחן, כאשר המשקפיים הציעו מתכון בהתבסס על המרכיבים תוך שניות. כמו כן, הוא ביצע שיחת וידאו, ובמטא מתכננים לשלב אווטרים שמדמים את תנועות הפנים של המשתמשים בשיחות עתידיות.
כרגע רק אבטיפוס
למרות ההתקדמות המרשימה, מטא הודיעה כי המשקפיים לא ישווקו לציבור בזמן הקרוב. עלות הייצור – המוערכת ב-10,000 דולרים לזוג – גבוהה מדי בשל המורכבות של ייצור העדשות. כרגע מתוכננים רק כ-1,000 זוגות לפיתוח והדגמות חיצוניות. צוקרברג ציין כי מטא מתמקדת בשיפור הטכנולוגיה והפחתת העלויות לפני הפיכתם למוצר מסחרי.
המטרה של מטא היא להוציא לשוק גרסה עתידית של Orion שתספק חוויות AR מלאות ותחליף את הסמארטפון. המשקפיים יכללו שיפורים כמו העלאת רמת הרזולוציה והקטנת הגודל, במחיר נגיש יותר.