לינקדאין מאמנת AI על המידע שלכם, אבל אתם יכולים לעצור את זה | The Verifier
תמונה: Midjourney

לינקדאין מאמנת AI על המידע שלכם, אבל אתם יכולים לעצור את זה

לינקדאין משתמשת במידע אישי לאימון AI. ניתן לעצור את השימוש בעתיד, אך נתונים שנאספו בעבר לא יימחקו.

מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon

בהודעת עדכון על תנאי השימוש שלה, שייכנס לתוקף בנובמבר 2024, לינקדאין (LinkedIn) הודתה שהיא משתמשת במידע האישי של משתמשים כדי לאמן את מודלי הבינה המלאכותית שלה, מבלי לבקש רשות מפורשת מראש. כל פעולה בפלטפורמה – פוסטים, העדפות שפה, או אפילו משוב שאתם מספקים – יכולה לשמש לאימון הבינה המלאכותית הגנרטיבית (GAI). המודלים האלה משמשים לשיפור תכונות כמו המלצות תוכן והצעות כתיבה לפרופילים, מה שמאפשר ללינקדאין להציע שירותים מותאמים אישית יותר.

לינקדאין משתמשת במידע האישי כדי לאמן את הבינה המלאכותית, כשהמודלים עצמם יכולים להיות מאומנים על ידי החברה או ספקים חיצוניים כמו שירות ה-Azure OpenAI של מיקרוסופט. לדוגמה, אם השתמשתם בתכונה להמלצות כתיבה לפרופיל שלכם, המידע האישי שהזנתם ייכלל בתהליך עיבוד הנתונים לצורך הצעות תוכן רלוונטיות.

Ad image

למרות שהשימוש במידע נעשה כדי לשפר את השירותים, קיים סיכון לפרטיות. לינקדאין אמנם משתמשת בטכנולוגיות לשמירה על פרטיות כמו הסרת נתונים אישיים ממאגרי האימון, אך ישנו סיכוי שמידע אישי שהוזן לכלים הגנרטיביים עלול להופיע מחדש בתוצרים של הבינה המלאכותית. לדוגמה, אם הזנתם שמות אישיים בתכונת “הצעות כתיבה”, אותם שמות עשויים להופיע כחלק מהתוצאה שהבינה המלאכותית מייצרת.

אם אתם משתמשים מחוץ לאיחוד האירופי, בריטניה, שוויץ והאזור הכלכלי האירופי, לינקדאין מאפשרת לכם לבחור לא להשתתף באימוני הבינה המלאכותית דרך הגדרת הפרטיות “Data for Generative AI Improvement”. שינוי ההגדרה ימנע שימוש עתידי במידע שלכם לאימון AI, אך לא ישפיע על מידע שכבר שימש לכך בעבר. למשתמשים מהאיחוד האירופי ושוויץ, לינקדאין לא משתמשת במידע שלהם לצורך אימוני AI בעקבות חוקי הפרטיות המחמירים באזור.

למי שמעוניין לבדוק מה לינקדאין שומרת עליו, החברה מציעה כלי גישה למידע שמאפשר לסקור את המידע שנאסף עליכם ואף לבקש מחיקתו. המידע שנאסף על ידי התכונות הגנרטיביות נשמר עד שתבחרו למחוק אותו.

אם אתם רוצים להתנגד לשימוש במידע שלכם לאימון מודלים שאינם קשורים ישירות ליצירת תוכן, תוכלו להגיש בקשה באמצעות טופס ייעודי של לינקדאין בשם “LinkedIn Data Processing Objection Form”. זו הדרך שלכם לשמור על פרטיות המידע שלכם ולהגביל את השימוש בו מעבר למה שנדרש לפעולות הבסיסיות בפלטפורמה.

לינקדאין, כמו חברות רבות אחרות, דוחפת את גבולות השימוש בבינה מלאכותית. העולם הדיגיטלי מתקדם מהר, וכל פעולה קטנה שלכם יכולה לשמש כחומר גלם למודלים חכמים. חשוב לדעת איך המידע שלכם מנוצל ולפעול בהתאם כדי לשמור על השליטה בפרטיות שלכם.

שתפו כתבה
מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מעל לעשור בעולם ההייטק ובעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית, לצד הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגר עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13.