לילה של אימה: אלפי ישראלים קיבלו הודעה מסתורית | The Verifier

לילה של אימה: אלפי ישראלים קיבלו הודעה מסתורית

אלפי ישראלים קיבלו הלילה הודעות מאיימות – מומחים מזהירים: "אל תיבהלו, מדובר בלוחמה פסיכולוגית"

מאת מערכת האתר

הלילה האחרון היה מתוח עבור רבים בישראל, כאשר אלפי תושבים קיבלו הודעות מאיימות שהתבקשו להיכנס למרחב מוגן או שקיבלו אזהרות לפיהן יקיריהם בסכנה אם לא יפעלו בהתאם. הרשתות החברתיות והקבוצות השונות הוצפו בשאלות וחששות מצד המשתמשים, בניסיון להבין מהי מטרת ההודעות המבהילות.

לדברי מומחים, מדובר בניסיון לזרוע פאניקה בקרב הציבור כחלק ממסע של לוחמה פסיכולוגית, ככל הנראה בהקשר להתפתחויות האחרונות בזירת הלחימה. חשוב לציין שההודעות שקריות ואין להן כל בסיס במציאות.

Ad image

אלכס שטיינברג, מנהל מוצרים בחברת אבטחת המידע ESET, מסביר: “במקרים של הודעות מסוג זה, כמו אלו שהישראלים קיבלו הלילה, יש לשמור על קור רוח ולא להיבהל. ההודעות נועדו להשפיע על תחושת הביטחון האישי כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית שמופעלת על ידי חיזבאללה. חשוב לא ללחוץ על קישורים ולא למסור מידע אישי בשום פנים ואופן.”

שטיינברג מדגיש שיש לפנות רק למקורות אמינים לצורך בדיקת המידע, כמו אתרי התקשורת הרשמיים, אפליקציית פיקוד העורף או גורמי הביטחון. “תמיד כדאי לחזק את ההגנות על המכשירים האישיים, ובמקרה של קבלת הודעה חשודה, עדיף למחוק אותה מיד ולא להמשיך להתעסק בה.”

האירועים הלילה הם תזכורת חשובה לחשיבות הזהירות ולשמירה על הביטחון האישי, במיוחד בתקופות של מתח בטחוני.

שתפו כתבה