הפתעה: עדכון iOS 18.1 מביא את הקלטת השיחות גם לאייפונים ישנים יותר | The Verifier
תמונה: אפל

הפתעה: עדכון iOS 18.1 מביא את הקלטת השיחות גם לאייפונים ישנים יותר

מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon

אחת התכונות המדוברות ביותר שכולנו חיכינו לה ב-iOS 18.1 היא האפשרות להקליט שיחות – תכונה שאפל (Apple) נמנעה מלהציע במשך שנים, למרות הדרישה הרבה מצד המשתמשים. עד כה, נאלצו המשתמשים להסתמך על פתרונות צד שלישי, שלרוב כללו אפליקציות מסובכות או שירותי ענן שהיו רחוקים מלהיות נוחים.

עם השקת גרסת הבטא של iOS 18.1, אפל סוף סוף שילבה את תכונת הקלטת השיחות כחלק מובנה באפליקציית הטלפון. בהתחלה, ההכרזה הרשמית הדגישה שהתכונה תהיה זמינה רק במכשירי iPhone 15 Pro ומעלה, כחלק ממערכת “Apple Intelligence” שתאפשר גם תמלול בזמן אמת של השיחות. אבל בפועל, נראה שגם בעלי דגמים ישנים יותר יוכלו ליהנות מתכונת הקלטת השיחות.

Ad image

כשבדקנו את גרסת הבטא של iOS 18.1, הופתענו לגלות שתכונת הקלטת השיחות פועלת גם על iPhone 14 Pro Max, אף שהוכרז רשמית כי היא מיועדת לדגמי 15 Pro ומעלה. יחד עם זאת, למרות שהתכונה עצמה פועלת, נראה שסיכום השיחה לא זמין עבור הדגם הזה.

עדכון: בקבוצת הטלגרם שלנו ממשיכים לעדכן כי גם ה-12 פרו מקס כולל את הקלטת השיחות עם העדכון החדש

נראה שאפל בוחרת לשלב את תכונת הקלטת השיחות גם במכשירים ישנים יותר, תוך שמירה על הפרדה בין התכונות הבסיסיות לבין הפונקציות המתקדמות שממשיכות להיות בלעדיות החל מסדרת ה-15 פרו ומעלב. סיכום השיחה בטקסט, המבוסס על טכנולוגיות ה-AI של Apple Intelligence, נשאר כרגע שמור לאותם דגמים, אבל עצם האפשרות להקליט שיחות גם בדגמים קודמים היא ללא ספק שינוי מבורך.

את ההקלטה ניתן להפעיל ישירות מתוך אפליקציית הטלפון, והיא נשמרת אוטומטית באפליקציית Notes. אין ספק שמדובר בחדשות משמחות למי שחשב לשדרג את האייפון שלו השנה.

שתפו כתבה
מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מעל לעשור בעולם ההייטק ובעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית, לצד הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגר עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13.