אפל מקבלת את אישור ה-FDA לזיהוי דום נשימה בשעונים החכמים שלה | The Verifier
תמונה: אפל

אפל מקבלת את אישור ה-FDA לזיהוי דום נשימה בשעונים החכמים שלה

מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon

החל מהיום, משתמשי Apple Watch Series 9 ו-Watch Ultra 2 יוכלו לנצל את תכונת זיהוי דום נשימה בשינה, לאחר שתכונה זו קיבלה את אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). התכונה, שהושקה כחלק מעדכון watchOS 11, מאפשרת לאפל (Apple) להשתמש בחיישן התנועה של השעון (האקסלרומטר) לזיהוי תנועות יד עדינות הקשורות להפרעות נשימה במהלך השינה.

תמונה: צילום מסך

דום נשימה בשינה הוא מצב רפואי שבו הנשימה נפסקת לזמן קצר במהלך השינה, מה שעלול לגרום לסיכונים בריאותיים ארוכי טווח. אפל מתכוונת להשתמש בנתוני תנועות הידיים כדי להתריע בפני המשתמשים על חשד לדום נשימה בשינה ברמה בינונית עד חמורה.

Ad image
תמונה: אפל

המשתמשים יוכלו לעקוב אחר הנתון החדש, הנקרא “הפרעות נשימה”, דרך אפליקציית הבריאות של אפל, ולהוריד את הנתונים לשיתוף עם רופא במידת הצורך. לפי אפל, האלגוריתם המתריע על דום נשימה פותח בעזרת טכנולוגיית למידת-מכונה מתקדמת ובשיתוף עם נתונים קליניים שנאספו בבדיקות מעמיקות.

חשוב לציין כי לאפל אין מונופול על תחום זיהוי דום הנשימה: מוקדם יותר השנה, גם סמסונג קיבלה אישור מה-FDA לתכונה דומה עבור השעון החכם שלה, Galaxy Watch. אפל מתכננת להרחיב את זמינות התכונה למעל 150 מדינות בעתיד הקרוב, והיא תהיה זמינה גם בשעונים הבאים בסדרה, Watch Series 10.

אם אתם בעלי Apple Watch Series 9 או Watch Ultra 2, כדאי לעדכן את השעון לגרסה האחרונה וליהנות מהשיפור הבריאותי החדש.

שתפו כתבה
מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מעל לעשור בעולם ההייטק ובעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית, לצד הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגר עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13.