fbpx

מכירות האייפון 16 פרו מאכזבות: דרישה נמוכה מהצפוי

בשנה שעברה דגמי האייפון 15 והאייפון 15 פלוס היו הפחות נמכרים; אבל נראה שהעדכון לסדרת האייפון 16 והפלוס השנה גרמו למשתמשים לנהור, ופחות לפרו.

מאת אבי דוד | Avi David
תמונה: צילום מסך

בדיווח חדש שפורסם היום, האנליסט המוערך מינג-צ'י קו חושף כי הביקוש לדגמי האייפון 16 פרו ו-16 פרו מקס נמוך מהציפיות. הנתונים מבוססים על סקר שרשרת האספקה ועל זמני המשלוח המוצגים באתר אפל.

לפי הערכות קו, המכירות הכוללות של סדרת האייפון 16 הגיעו לכ-37 מיליון יחידות בסוף השבוע הראשון לאחר פתיחת ההזמנות המוקדמות. נתון זה מציג ירידה של כמעט 13% בהשוואה למכירות של סדרת האייפון 15 בתקופה המקבילה אשתקד.

הגורם המרכזי לירידה זו, על פי האנליסט, הוא הביקוש הנמוך לדגמי הפרו. המכירות של האייפון 16 פרו ו-16 פרו מקס בסוף השבוע הראשון ירדו ב-27% ו-16% בהתאמה, בהשוואה למכירות של דגמי האייפון 15 פרו ו-15 פרו מקס בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

Ad image

למרות שהדגמים הרגילים של האייפון 16 ו-16 פלוס הציגו ביקוש גבוה יותר מקודמיהם, זה לא הספיק כדי לפצות על הירידה בביקוש לדגמי הפרו.

קו מציין כי אחת הסיבות המרכזיות לביקוש הנמוך לדגמי הפרו היא העובדה שתכונות הבינה המלאכותית של אפל לא יהיו זמינות במכשירים בעת השקתם ביום שישי הקרוב. תכונות אלו צפויות להגיע רק עם עדכון iOS 18.1 באוקטובר. בנוסף, האנליסט מציין כי האייפון נתקל בתחרות עזה בשוק הסיני.

נתונים אלה מעלים שאלות לגבי האסטרטגיה של אפל ויכולתה לשמור על מעמדה המוביל בשוק הסמארטפונים העילי. נותר לראות כיצד החברה תגיב לאתגרים אלה ואם תצליח להגביר את הביקוש למכשירים החדשים בחודשים הקרובים.​​​​​​​​​​​​​​​​

שתפו כתבה
עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 16 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra