רגע לפני החשיפה: הרובוטקסי של טסלה ניצפה ברחובות לוס אנג׳לס | The Verifier

רגע לפני החשיפה: הרובוטקסי של טסלה ניצפה ברחובות לוס אנג׳לס

הדלפה ראשונה חושפת את הרובוטקסי של טסלה בפעולה כשהוא מוסתר בעטיפה צהובה לקראת אירוע ההשקה הקרוב באולפני וורנר ברדרס בלוס אנג’לס

מאת אבי דוד | Avi David

היום (שישי 13.09) דלפה תמונה ראשונה של הרובוטקסי העתידי של טסלה שנצפה כשהוא מבצע נסיעה ניסיונית בלוס אנג’לס. התמונה צולמה בזמן שטסלה ערכה חזרות אחרונות לקראת אירוע חשיפה גדול שמתוכנן להתקיים ב-10 באוקטובר באולפני וורנר ברדרס שבלוס אנג’לס. מדובר במכונית עטופה כולה בסרטים צהובים ותוספות נוספות במטרה להסתיר את העיצוב והפרטים הטכניים שלה. הדלפה זו מהווה את הפעם הראשונה שבה ניתן לראות את הרובוטקסי החדש בפעולה אף על פי שהוא מוסתר היטב.

טסלה שואפת להציג את האב-טיפוס של הרובוטקסי במסגרת האירוע הקרוב כחלק מהחזון של החברה לפיתוח תחבורה אוטונומית מלאה. מנכ”ל החברה אילון מאסק הציג את התוכנית לראשונה בשנת 2019 כאשר דיבר על צי של רכבי מוניות אוטונומיות המבוססות על רכבים חשמליים מתוצרת טסלה.

Ad image

הרובוטקסי מבוסס על מערכת ה-FSD (Full Self-Driving) המתקדמת של טסלה שמטרתה לאפשר לרכב לנוע ללא כל התערבות נהג אנושי. מאסק הדגיש לא אחת את הפוטנציאל הכלכלי הגלום במכוניות אלה כאשר הוא ציין שבעלי רכבי טסלה יוכלו להפעיל את רכבם כרובוטקסי בזמן שהם אינם משתמשים בו ובכך לייצר הכנסה פאסיבית.

טכנולוגיית ה-FSD של טסלה עדיין נמצאת בשלב הפיתוח וכרוכה באתגרים רגולטוריים שונים. אמנם החברה כבר השיקה גרסאות בטא של המערכת אך היא טרם השיגה אישור רגולטורי מלא להפעלת רכבים אוטונומיים ללא נהג באזורים רבים בעולם. נוסף על כך טסלה מתמודדת עם תחרות גוברת מצד חברות אחרות בתחום כמו Waymo שבבעלות אלפבית.

שתפו כתבה
מאת אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra