סדרת האייפון 16 תציע תמיכה בטעינה מהירה של עד 45 וואט | The Verifier
תמונה: צילום מסך

סדרת האייפון 16 תציע תמיכה בטעינה מהירה של עד 45 וואט

אייפון 16 מפתיע: טעינה מהירה של 45 וואט בכל הדגמים, שדרוג משמעותי מהדור הקודם שהציע מהירות טעינה של עד 29 וואט.

מאת אבי דוד | Avi David

חברת אפל חשפה סדרת אייפון 16 ביום שני האחרון, אך נמנעה מלהדגיש את אחד השדרוגים המשמעותיים ביותר: יכולת טעינה מהירה של עד 45 וואט. נתוני הסמכה שנחשפו מראים כי כל ארבעת הדגמים בסדרה – אייפון 16, אייפון 16 פלוס, אייפון 16 פרו ואייפון 16 פרו מקס – תומכים בטעינה מהירה זו, ללא הבדל בין הדגמים הבסיסיים לפרימיום.

מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית בהשוואה לדור הקודם, שבו האייפון 15 הרגיל תמך בטעינה של עד 20 וואט, והאייפון 15 פרו מקס הגיע לכ-29 וואט. מעניין לציין כי אפל בחרה שלא להבליט נתון זה בהשקה הרשמית, והמשיכה להדגיש את מהירות הטעינה עם מטען של 20 וואט, תוך ציון כי ניתן להגיע ל-50% טעינה בכ-30 דקות.

Ad image

חשוב להבין כי 45 וואט הוא הספק השיא, והוא מושג בדרך כלל כשהמכשיר קר וכשהסוללה בין 0% ל-50%. מעבר לכך, מהירות הטעינה יורדת בהדרגה, במיוחד לאחר 80% טעינה. כמו כן, טמפרטורת המכשיר משפיעה על מהירות הטעינה, כאשר התחממות יתר עלולה להאט את התהליך.

נקודה חשובה נוספת היא שנדרש מטען תואם כדי לנצל את מלוא פוטנציאל הטעינה המהירה. אפל אינה מספקת מטען בקופסת המכשיר, ולא מציינת תקן טעינה ספציפי, מה שעלול להקשות על צרכנים למצוא מטען מתאים ויעיל.

לצד שדרוג הטעינה הקווית, אפל גם שיפרה את מהירות הטעינה האלחוטית באמצעות MagSafe ל-25 וואט, מה שמספק לצרכנים אפשרויות טעינה מהירות יותר בכל תרחיש. למרות שיש להמתין לבדיקות עצמאיות כדי לאמת את מהירויות הטעינה בפועל, שדרוג זה מהווה צעד משמעותי קדימה עבור אפל.

בעוד שאפל בחרה להתמקד בתכונות אחרות כמו כפתור בקרת המצלמה החדש ותכונות הבינה המלאכותית העתידיות, שדרוג הטעינה המהירה עשוי להיות בעל השפעה מיידית יותר על חיי היומיום של המשתמשים, ומהווה נקודת מכירה חשובה עבור סדרת אייפון 16, וחבל.

שתפו כתבה
מאת אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra