שני מותגי אנדרואיד מפתחים כפתור מצלמה בעקבות ההייפ סביב האייפון 16 | The Verifier
תמונה: צילום מסך

שני מותגי אנדרואיד מפתחים כפתור מצלמה בעקבות ההייפ סביב האייפון 16

בעקבות השקת האייפון 16, יצרניות אנדרואיד כמו נוביה ו-OPPO מצטרפות לטרנד עם כפתורי מצלמה פיזיים

מאת אבי דוד | Avi David

אפל (Apple) הציגה ביום שני האחרון את סדרת האייפון 16, הכוללת מספר עדכונים מינוריים בהשוואה לדגמים הקודמים, אך אחד הפיצ’רים החדשים שהצליח לייצר הייפ הוא כפתור מצלמה ייעודי שהחברה מכנה “שליטה במצלמה” (Camera Control). כעת, מסתמן כי יצרניות סמארטפונים מבוססות אנדרואיד לא רוצות להישאר מאחור, כאשר לפחות שתי חברות אישרו כי הן מפתחות כפתור מצלמה עבור מכשירי הדגל הבאים שלהן.

נוביה, אחת מהיצרניות הבולטות בעולם האנדרואיד, חשפה כי המכשיר הבא שלה, ה-Nubia Z70, יכלול כפתור מצלמה פיזי שיהיה “מציאותי יותר” מהמתחרים. נשיא נוביה, Ni Fei, הודיע ברשת החברתית הסינית Weibo כי הכפתור החדש יהיה דו-שלבי, כלומר ניתן יהיה ללחוץ לחצי לחיצה כדי להתמקד ולחיצה מלאה כדי לצלם.

Ad image

נוביה אינה החברה היחידה שמצטרפת לטרנד. דיווחים מצביעים על כך שגם OPPO, אחת מהיצרניות המובילות בעולם האנדרואיד, מפתחת כפתור מצלמה ייעודי עבור סדרת Find X8 הקרובה שלה. הכפתור החדש ייקרא “כפתור מהיר” (Quick Button) ויועד ל”הקפאת רגעי פעולה”. עם זאת, עדיין לא ברור אם מדובר בכפתור פיזי או בתמיכה במחוות מגע בדומה לפיצ’ר של האייפון 16.

למרות שכפתורי מצלמה פיזיים אינם חידוש גמור בעולם האנדרואיד, כאשר סוני ממשיכה לשלב כפתור כזה במכשירי ה-Xperia שלה, השילוב באייפון 16 הצית מחדש את העניין בפיצ’ר. כמו במקרים רבים בעבר, אפל מכתיבה מגמות טכנולוגיות, ויצרניות האנדרואיד ממהרות להצטרף ולהציע פתרונות דומים.

שתפו כתבה
מאת אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra