סמסונג מפטרת 30 אחוז מעובדי החברה ברחבי העולם | The Verifier
תמונה: סמסונג

סמסונג מפטרת 30 אחוז מעובדי החברה ברחבי העולם

ענקית הטכנולוגיה הדרום-קוריאנית נערכת לצמצום כוח אדם ברחבי העולם במטרה לייעל את פעילותה על רקע אתגרים בשוק השבבים והסמארטפונים

מאת אבי דוד | Avi David
חדשות מתפרצות

סמסונג (Samsung) אלקטרוניקס, אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום הטכנולוגיה והיצרנית הגדולה ביותר של סמארטפונים, טלוויזיות ושבבי זיכרון, עומדת בפני קיצוצים גלובליים משמעותיים בכוח האדם שלה. על פי הפרסום הבוקר ב-Reuters, החברה מתכננת לקצץ עד 30% ממשרות במגזרים מסוימים, במיוחד במכירות, שיווק ומינהלה, זאת כדי לייעל את פעילותה על רקע לחצים כלכליים ואתגרים בשוקי המפתח שבהם היא פועלת.

ההנחיה לקיצוץ התקבלה במטה החברה בדרום קוריאה, והיא מופנית לכלל הסניפים הגלובליים של סמסונג. על פי שני מקורות, הקיצוצים במשרות המכירות והשיווק צפויים להגיע לכ-15%, בעוד שמשרות בתחום המינהלה יצומצמו עד 30%. התוכנית צפויה להיכנס לתוקף עד סוף שנת 2024, ותשפיע על עובדים בחטיבות באמריקה, אירופה, אסיה ואפריקה.

Ad image

קשה להעריך את המספר הכולל של העובדים שיפוטרו ואת החלוקה המדויקת בין החטיבות והמדינות השונות, אך על פי הדיווחים, סמסונג החלה להציע חבילות פיצויים לעובדים מסוימים בהודו, שם היא מעסיקה כ-25,000 עובדים. על פי מקור בכיר, סמסונג מתכוונת להיפרד מ-1,000 עובדים במפעלים ובמשרדים המקומיים במדינה. בנוסף, דיווחים בתקשורת הדרום-קוריאנית מצביעים על כך שבסין צפויים פיטורים של כ-30% מכוח האדם במחלקת המכירות.

ההחלטה על קיצוצים מגיעה בזמן שסמסונג מתמודדת עם אתגרים משמעותיים במספר תחומים. חטיבת השבבים שלה, שהיא ליבת העסק של החברה, מתקשה להתאושש מהמכה שספגה בשנה האחרונה, כאשר הירידה בביקוש לשבבים פגעה קשות ברווחיותה. במהלך השנה האחרונה, החברה אף הגיעה לשפל רווחי של 15 שנים, עובדה שהובילה לשינויים פרסונליים בצמרת חטיבת השבבים במאי 2024, כולל החלפת ראש החטיבה.

בנוסף, סמסונג ניצבת מול תחרות חריפה בשוק הסמארטפונים הפרימיום מצד אפל, ויצרניות סיניות כגון Huawei, שפוגעות בנתח השוק שלה במיוחד באסיה. גם בתחום ייצור השבבים החוזיים, בו סמסונג מתחרה ישירות מול TSMC הטייוואנית, היא מתקשה לשמור על מקומה המוביל. כתגובה לאתגרים אלה, החברה מבקשת להתייעל ולחסוך בעלויות, כאשר הקיצוצים בכוח האדם הם חלק מאסטרטגיה זו.

הקיצוצים נובעים מהחשש מהאטה כלכלית גלובלית והירידה הצפויה בביקוש למוצרי טכנולוגיה, כולל סמארטפונים ומחשבים אישיים. במקביל, סמסונג נאבקת בהתמודדות עם קשיים בשרשרת האספקה ובשוקי עבודה מקומיים. לדוגמה, בהודו, המהווה שוק חשוב עבור סמסונג עם הכנסות שנתיות של כ-12 מיליארד דולר, שביתה בנושא שכר פגעה בקווי הייצור המקומיים.

על אף שהחברה לא פרסמה נתונים רשמיים על היקף הפיטורים הצפוי, בהצהרה שהוציאה נמסר כי התאמות בכוח האדם הן חלק מתהליך שגרתי של ייעול הפעילות ושיפור הביצועים, ואין כוונה לפגוע בכוח האדם של חטיבות הייצור.

בקוריאה הדרומית, קיצוצי משרות בחברות גדולות כמו סמסונג נחשבים לנושא פוליטי רגיש במיוחד, מאחר שהקונצרן הוא המעסיק הגדול ביותר במדינה ומשחק תפקיד מרכזי בכלכלה המקומית. כל ניסיון לקיצוץ מקיף בכוח העבודה עלול לעורר מחאות מצד האיגודים המקצועיים. לאחרונה, ועד העובדים של סמסונג בקוריאה הדרומית פתח בשביתה בת מספר ימים בדרישה לשכר ותנאים משופרים.

שתפו כתבה
מאת אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra