טסלה חושפת פטנטים חדשים לטעינה אלחוטית עבור הרובוטקסי | The Verifier
משטח הטעינה של טסלה / תמונה: טסלה

טסלה חושפת פטנטים חדשים לטעינה אלחוטית עבור הרובוטקסי

טסלה מגישה ארבעה פטנטים לטעינה אלחוטית לרובוטקסי וממשיכה לפתח את טכנולוגיית הטעינה המתקדמת

מאת אבי דוד | Avi David

טסלה (Tesla) מתכוננת להוביל את שוק התחבורה החשמלית, והפעם עם חידוש טכנולוגי בתחום הטעינה האלחוטית. ב-9 בספטמבר 2024 הגישה החברה ארבעה פטנטים חדשים שקשורים בטכנולוגיות טעינה אלחוטית, שהולכות להשתלב ברכביה העתידיים, ובמיוחד ברובוטקסי – הרכב האוטונומי שלה. מדובר בצעד נוסף במאמצי החברה לייצר חוויית שימוש חלקה וחדשנית, ללא צורך בכבלים, לא רק עבור משתמשים פרטיים אלא גם עבור צי הרכבים האוטונומיים שטסלה מתכננת להשיק.

אחד החידושים הבולטים בפיתוח זה הוא שילוב הטעינה האלחוטית ברובוטקסי, מה שיאפשר לרכב האוטונומי לטעון את עצמו בצורה עצמאית לחלוטין, ללא התערבות אנושית. הפטנטים שהוגשו עוסקים בנושאים כמו חיישני טמפרטורה, מעגלי טעינה אלחוטיים, התאמה חכמה של משטחי טעינה, ושיפור היעילות האנרגטית של התהליך.

Ad image

פטנט ראשון:
הפטנט הראשון מתמקד בחיישני טמפרטורה וביישומיהם בטעינה אלחוטית. טסלה מתכננת לעקוב אחר הטמפרטורה הן במשטח הטעינה האלחוטי והן בסלילי הטעינה האינדוקטיביים ברכב. המידע שנאסף מחיישנים אלו ישמש את טסלה להתאים את תהליך הטעינה בצורה חכמה ויעילה יותר.

פטנט שני:
הפטנט השני מתאר מתג קצר המונע זליגת אנרגיה אל מקורות קרקעיים בקרבת משטח הטעינה. הפטנט הזה מיועד להאיץ את תהליך העברת האנרגיה ולצמצם את הפסדי האנרגיה למינימום.

פטנט שלישי:
הפטנט השלישי מתאר את מעגל הטעינה האלחוטית עצמו ואת תהליך הייצור שלו. הפטנט מפרט כיצד טסלה מתכננת לעצב את משטחי הטעינה ולשלב בהם את סלילי הטעינה, תוך התחברות למקור חשמל המותקן על הקיר.

פטנט רביעי:
הפטנט הרביעי מתמקד בהתאמה חכמה של תצורת המשטח לטעינה אלחוטית. זהו הפטנט המעניין ביותר, מאחר והוא מתאר כיצד סלילי הטעינה במשטח יתאימו את עצמם באופן דינמי למיקום הרכב, ויפחיתו חום על ידי כיוונון יעיל של העברת האנרגיה.

אחד האתגרים הגדולים של רכבים אוטונומיים כמו הרובוטקסי הוא האפשרות לטעון אותם במהירות ובאופן עצמאי. באמצעות הטכנולוגיה החדשה, טסלה תאפשר לרכביה להיטען ביעילות במשטחים ייעודיים, כשחיישנים מתקדמים יעקבו אחר הטמפרטורה ותהליך העברת האנרגיה יותאם בצורה אופטימלית. אף שהטעינה האלחוטית פחות יעילה מאשר טעינה בכבלים, החיסכון בזמני תחזוקה והתועלת בהפחתת התלות בגורם אנושי הופכים אותה לאידיאלית לצי רכבים שיפעל באופן אוטונומי.

טסלה תחשוף את הרובוטקסי ב-10 באוקטובר. אנחנו כמובן נעביר את השידור החי כאן באתר ובקבוצת הטלגרם שלנו – לחצו כאן והישארו מעודכנים!

שתפו כתבה
מאת אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra