הוכרזו: אייפון 16 ואייפון 16 פלוס – לחצן צילום חדש ושדרוגי מצלמות | The Verifier
תמונה: צילום מסך

הוכרזו: אייפון 16 ואייפון 16 פלוס – לחצן צילום חדש ושדרוגי מצלמות

האייפונים החדשים מהווים נקודת פתיחה טובה יותר מאלה שבדור שקדם להם וכוללים יכולות צילום מתקדמות וכפתור צילום חדש שנמצא גם בדגמי הפרו

מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon

באירוע ההשקה של אפל (Apple) הערב (ב’ 9.9.2024), הוצגו האייפון 16 והאייפון 16 פלוס לצד דגמי הפרו. הדגמים החדשים שומרים על גודל מסך זהה לדגמי האייפון 15, אך כוללים מספר חידושים בעיצוב ובביצועים, ביניהם לחצן הצילום החדש ושדרוגים במערך המצלמות.

עיצוב ושיפורים במצלמה

ה-iPhone 16 וה-iPhone 16 Plus מגיעים עם שורה של שדרוגים ושיפורים במצלמה, בביצועים ובחוויית המשתמש. האייפון 16 וה-16 פלוס שומרים על עיצוב הדומה לדור הקודם, עם מסכים בגודל 6.1 אינץ׳ ו-6.7 אינץ׳ ובהירות מקסימלית של 2000 ניטס. החידוש המרכזי בעיצוב הוא המעבר לסידור מצלמות אנכי במקום אלכסוני, מה שמאפשר צילום מרחבי שתואם לשימוש עם משקפי המציאות הרבודה של אפל – Vision Pro.

Ad image
תמונה: צילום מסך

אחד החידושים הבולטים הוא מצלמת ה-48 מגה-פיקסל Fusion, שמספקת איכות אופטית טובה יותר עם זום אופטי של 2x, לצד מצלמה אולטרה-רחבה של 12 מגה-פיקסל עם פוקוס אוטומטי המאפשרת צילומי מאקרו מפורטים.

תמונה: צילום מסך

בתחום הוידאו אפל מוסיפה שיפור באיכות הסאונד. גם כשתצלמו בסביבה רועשת או מלאה רוח, התוצאה הסופית תדגיש יותר את הקול שלכם ותחליש את רעשי הרקע.

תמונה: צילום מסך

לחצן צילום חדש

אפל הציגה את לחצן ה-Camera Control החדש, שממוקם בצד הימני של המכשיר ומשמש ככפתור לצילום תמונות ווידאו. מדובר בכפתור קפסטיבי המזהה לחצים בעוצמות שונות, כאשר לחיצה קלה תאפשר לכם לבצע מיקוד ולחיצה חזקה יותר תבצע את הצילום. הלחצן מאפשר גם שימוש בתנועות החלקה לצורך זום, ומשולב בכל דגמי האייפון 16.

תמונה: צילום מסך

לכפתור יהיה גם שימוש בבינה המלאכותית של אפל. תוכלו למשל להגיע לפתח המסעדה ולכוון את המצלמה לשלט בכניסה ותוכלו לקבל את כל המידע עליה בלחיצה קלה על כפתור הצילום החדש. הדבר יעבוד בצורה דומה גם עם סוג הכלב שעומד מולכם, ואפילו פלייר שתלוי על הקיר. בנוסף, אפל מדגישה את השותפות של גוגל וChatGPT שיעזרו לכם לגלות חלק מהדברים שתצלמו.

תמונה: צילום מסך

בנוסף, אפל מוסיפה לדגמי האייפון הרגילים גם את כפתור האקשן שהוצג לראשונה בסדרת האייפון 15 והיה ייחודי לדגמי הפרו.

תמונה: צילום מסך

מעבד A18 ותמיכה ב-AI

דגמי האייפון 16 כוללים את מעבד ה-A18 החדש של אפל, אשר מבוסס על טכנולוגיית 3 ננומטר ומבטיח ביצועים טובים יותר ויעילות אנרגטית משופרת. המעבד כולל יכולות עיבוד מתקדמות במיוחד המותאמות לעבודה עם בינה מלאכותית וליישומים מתקדמים של גיימינג.

תמונה: צילום מסך

אפל משלבת את היכולת לתמוך במשחקים כבדים כמו Resident Evil ו-Assassin’s Creed, כאשר חוויית המשחק תהיה חלקה הודות לתמיכה ב-Ray Tracing. כותרים נוספים צפויים להגיע בהמשך.

תמונה: צילום מסך

סוללה וחיבורים

האייפון 16 מגיע עם סוללה גדולה יותר שיחד עם המעבד החדש צפויה להחזיק אפילו יותר זמן מהאייפון 15, כשהוא תומך בטעינת USB-C ובטעינה אלחוטית מהירה. כמו כן, הדגם יגיע עם שיפורים בחוויית השימוש ב-MagSafe, הודות לטבעות מגנטיות דקות יותר שמתאימות ליותר אביזרים תואמים.

תמונה: צילום מסך

מחיר וזמינות

האייפון 16 והאייפון 16 פלוס יהיו זמינים לרכישה מוקדמת החל מ-13 בספטמבר במחיר התחלתי של 799 דולרים ו-899 דולרים בהתאמה. המכשירים צפויים להגיע לחנויות בארה”ב ב-20 בספטמבר, באותו יום בו תפתח המכירה המוקדמת בישראל. הצבעים הצפויים כוללים ורוד, כחול, ירוק, שחור ולבן.

שתפו כתבה
מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מעל לעשור בעולם ההייטק ובעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית, לצד הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגר עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13.