הוכרזו: אייפון 16 פרו ואייפון 16 פרו מקס - גדלי מסך חדשים וביצועים של מקצוענים | The Verifier
תמונה: צילום מסך

הוכרזו: אייפון 16 פרו ואייפון 16 פרו מקס – גדלי מסך חדשים וביצועים של מקצוענים

דגמי הפרו של סדרת האייפון 16 מגיעים השנה עם מסכים גדולים יותר וכפתור חדש

מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon

אפל הציגה היום (ב’ 9.9.24) את דגמי האייפון 16 פרו ופרו מקס, אשר מביאים איתם לראשונה גדלי מסך חדשים: 6.3 אינץ׳ עבור דגם הפרו ו-6.9 אינץ׳ עבור דגם הפרו מקס. מדובר בהגדלה משמעותית מהדורות הקודמים, שמטרתה להציע חוויית צפייה משופרת למשתמשים. עם זאת, למרות ההגדלה, משקל המכשירים נשאר קרוב לקודמיהם אך קצת יותר גבוה: 199 גרם לדגם הפרו ו-227 גרם לדגם הפרו מקס.

תמונה: צילום מסך

שינויים בעיצוב ובחומרה

בעוד העיצוב הכללי נשאר דומה לזה של הדורות הקודמים, בדגמי הפרו אפל משלבת את אותו כפתור “Camera Control” שהוצג באייפון 16 והאייפון 16 פלוס, וממוקם בצד הימני של המכשיר. הכפתור החדש מתווסף לכפתור ה-Action הקיים, ומציע פונקציונליות מתקדמת יותר לצילום מהיר ונוח.

Ad image
תמונה: צילום מסך

ביצועים משופרים עם מעבד A18 Pro

דגמי האייפון 16 פרו מופעלים באמצעות שבב ה-A18 Pro, המציע ביצועים מהירים יותר ויעילות מוגברת, במיוחד בתחום ה-Ray Tracing, מה שהופך את המכשירים לאידיאליים עבור גיימרים ומי שמשתמש ביכולות גראפיות מתקדמות. מערכת השמע שופרה גם היא, עם מיקרופונים באיכות אולפן והקלטת וידאו עם שמע מרחבי לחוויית צפייה מעמיקה.

תמונה: צילום מסך

שדרוגי המצלמות

המצלמה, אחד האלמנטים המרכזיים במכשירי הפרו, קיבלה שדרוג משמעותי עם חיישן 48 מ”פ חדש המאפשר צילומי 4K ב-120fps, כולל אפשרות לצילום בהילוך איטי ועיבוד צבעים קולנועי.

תמונה: צילום מסך

המצלמה מצוידת במערכת Fusion ובחיישן quad-pixel מהדור השני, המאפשר צילום תמונות מהיר ומדויק יותר, לצד יכולות צילום במאקרו רחב בזכות המצלמה האולטרה-רחבה החדשה. שני הדגמים מציעים גם מצלמת טלפוטו עם זום פי 5, שמגיעה כעת בשני המכשירים ולא רק בגרסת ה-Max .

תמונה: צילום מסך

תכירו: אייפון 16 פרו

החיבור למשקפי ה-Vision Pro

כמו מכשירי האייפון 16, גם בדגמי הפרו תוכלו לצלם תמונות ווידאו בצילום מרחבי שתואם לשימוש עם משקפי המציאות הרבודה של אפל – Vision Pro. דגמי הפרו מצויידים בארבעה מיקרופונים איכותיים שמספקים הקלטת אודיו מרחבי לחוויה מקיפה יותר, גם בהאזנה באירופדס וגם בשימוש במשקפיים.

תמונה: צילום מסך

ניכר כי אפל מייעדת את הדור הנוכחי להכנת הקרקע לדגם נוסף של משקפי המציאות הרבודה בכח שהיא מאפשרת לנו להכין יותר חומרים שתומכים בהן.

חיבור USB-C ושדרוגי סוללה

כמו בדור הקודם, גם בדגמי האייפון 16 פרו קיים חיבור USB-C המאפשר העברת נתונים במהירות גבוהה יותר. הסוללות של שני המכשירים ישולבו בטכנולוגיית סוללה מתקדמת שמאפשרת טעינה מהירה יותר ויעילות אנרגטית גבוהה יותר, עם תמיכה בטעינה של עד 25W בחיבור אלחוטי עם מטען של 30W ויכולת טעינה של 50 אחוז בתוך 30 דקות עם מטען 20W.

מחיר וזמינות

תמונה: צילום מסך

האייפון 16 פרו יתחיל במחיר של 999 דולרים לדגם הבסיס עם 128 גיגה-בייט של אחסון, ואילו האייפון 16 פרו מקס יתחיל במחיר של 1,199 דולר לדגם עם 256 גיגה-בייט של אחסון. הזמנות מוקדמות יפתחו היום והמכשירים יהיו זמינים ב-20 בספטמבר בארה״ב, לצד המכירה המוקדמת בישראל. גל השקה נוסף צפוי להגיע למדינות נוספות מאוחר יותר, כאשר ישראל תצטרף ב-27 בספטמבר.

שתפו כתבה
מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מעל לעשור בעולם ההייטק ובעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית, לצד הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגר עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13.