בתגובה לדרישות הציבור, צוות הבינה המלאכותית של טסלה (Tesla) חשף מפת דרכים מרשימה לשיפורים במערכת הנהיגה האוטונומית שלה. התוכנית כוללת עדכונים משמעותיים בחודשים הקרובים, עם דגש על הגדלת המרחק בין התערבויות נהג נדרשות ושיפורים בפונקציות מתקדמות.
עוד באותו הנושא: טסלה תחשוף את האב טיפוס הרובוטקסי ב-10 באוקטובר
לפי מפת הדרכים של טסלה, בספטמבר ואוקטובר 2024 צפויים שיפורים משמעותיים בביצועי המערכת, כולל הגדלת המרחק בין התערבויות נהג נדרשות לפי שלושה ואף פי שישה. החברה מתכננת להשיק את מערכת ה-FSD באירופה ובסין ב-2025, תוך התמודדות עם אתגרים רגולטוריים וטכניים. בנוסף, החברה מתכננת שדרוגים לפונקציות כמו "Smart Summon" וחניה אוטומטית, ותמיכה ב-FSD לדגם הסייברטראק.
השלב המשמעותי ביותר במפת הדרכים הוא התוכנית להשיק את מערכת ה-FSD באירופה ובסין ברבעון הראשון של 2025. צעד זה מסמן נקודת מפנה עבור טסלה, המרחיבה את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שלה לשווקים גלובליים מרכזיים.
באירופה, טסלה תצטרך להתמודד עם תקנות מחמירות של האיחוד האירופי בנושא בטיחות ופרטיות. בסין, החברה תידרש לעמוד בדרישות ממשלתיות קפדניות, כולל אישורים מיוחדים לטכנולוגיות מתקדמות. הצלחה בשווקים אלו עשויה לחזק משמעותית את מעמדה של טסלה כמובילה עולמית בתחום הרכב האוטונומי ולזרז את התפתחות התשתיות והרגולציה הנדרשות לתמיכה ברכבים אוטונומיים ברחבי העולם.
התאמת המערכת לתנאי הדרך ולחוקי התנועה המקומיים בכל אזור תהווה אתגר משמעותי עבור טסלה. בנוסף, קבלת הציבור והתמודדות עם חששות בטיחותיות יהיו מכריעות להצלחת ההשקה הגלובלית.
ומתי בישראל? נכון לכתיבת שורות אלו עוד לא ברור מתי והאם טסלה תחליט להשיק את הנהיגה האוטונומית ללא התעברות מצד הנהג. בישראל עוד לא נגעו ברגולציה שכזאת, ולא ברור כיצד והאם טסלה תשיק את התכונה בישראל.
ומה בישראל? ממשרד התחבורה מסרו בתגובה:
״בהתאם לתקנות התעבורה, השימוש בפונקציית ה-FSD אסור במדינת ישראל.
יצוין, כי מדינת ישראל אישרה במרץ 2022 את תיקון פקודת התעבורה (תיקון 130), המאפשר הפעלה משותפת של רכבים אוטונומיים בכל סוגי הנסיעה נוסעים, וכן את התנאים לקבלת רישיון ההפעלה.
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ידון בכל בקשה של חברה שתוגש אליו בנושא ויבחן את האפשרות לאשר את הפעלת הרכבים האוטונומיים, בהתאם לדרישות החוק.״