אתרי אינטרנט מובילים חוסמים את הבוט של אפל | The Verifier

אתרי אינטרנט מובילים חוסמים את הבוט של אפל

ניו יורק טיימס, פייסבוק ואחרים מובילים מגמה של התנגדות לשימוש בתוכן שלהם לאימון מודלים של בינה מלאכותית

מאת אבי דוד | Avi David

בחודשים האחרונים מסתמנת מגמה חדשה בעולם התוכן הדיגיטלי: אתרים מובילים בוחרים לחסום את הגישה של אפל (Apple) לתוכן שלהם לצורך אימון מודלים של בינה מלאכותית. זאת בעקבות השקת כלי חדש של אפל שמאפשר לבעלי אתרים לשלוט בשימוש שנעשה במידע שלהם.

בין האתרים הבולטים שכבר הודיעו על חסימת הגישה נמצאים הניו יורק טיימס, פייסבוק, אינסטגרם, קרייגסליסט, טאמבלר, הפייננשל טיימס, האטלנטיק, רשת Vox Media ורשת USA Today. מהלך זה משקף שינוי משמעותי ביחס לסריקת מידע אוטומטית באינטרנט, שהייתה מקובלת במשך שנים רבות.

Ad image

“אנחנו חוסמים את הגישה של Applebot-Extended בכל האתרים של Vox Media, כפי שעשינו עם כלי סריקה אחרים של בינה מלאכותית כאשר אין לנו הסכם מסחרי עם הצד השני,” אמרה לורן סטארק, סגנית נשיא בכירה לתקשורת ב-Vox Media. “אנחנו מאמינים בהגנה על הערך של העבודה המפורסמת שלנו.”

הכלי החדש של אפל, Applebot-Extended, מאפשר לבעלי אתרים למנוע את השימוש בתוכן שלהם לאימון מודלים של בינה מלאכותית, מבלי לפגוע בהופעת האתר בתוצאות החיפוש של אפל. זהו צעד משמעותי בתחום שהופך ליותר ויותר שנוי במחלוקת, כאשר חברות טכנולוגיה גדולות מנסות לאסוף כמה שיותר מידע לצורך פיתוח מערכות בינה מלאכותית מתקדמות.

בעוד שחלק מהאתרים בוחרים לחסום את הגישה, אחרים עדיין מאפשרים אותה. ניתוח של 1,000 אתרים פופולריים הראה שרק כ-7% מהם חוסמים את הגישה של Applebot-Extended, רובם אתרי חדשות ומדיה.

שתפו כתבה
מאת אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra