לאחר הפיטורים: אינטל סוגרת את תוכנית הסטארט-אפים בישראל | The Verifier
Intel Ignite הסוף / תמונה: אינטל

לאחר הפיטורים: אינטל סוגרת את תוכנית הסטארט-אפים בישראל

סוף עידן בהייטק הישראלי: אינטל סוגרת את תוכנית האצת הסטארט-אפים המצליחה; סוף הפעילות תכנס לתוקף בחודש נובמבר הקרוב

מאת אבי דוד | Avi David

ענקית הטכנולוגיה אינטל (Intel) הודיעה על סגירת תוכנית האצת הסטארט-אפים “אינטל איגנייט”, במהלך שמסמן סוף עידן בתעשיית ההייטק הישראלית. התוכנית, שפעלה במשך חמש שנים והייתה מהמובילות בתחומה, צפויה לסיים את פעילותה בנובמבר הקרוב, כך מדוות אתר כלכליסט.

איגנייט, שהוקמה ונוהלה מישראל, הפכה במהרה לשם דבר בקרב יזמים ומשקיעים. במהלך שנות פעילותה, התוכנית האיצה מאות סטארט-אפים, רבים מהם הפכו לסיפורי הצלחה מרשימים בזירה הבינלאומית. בוגרי התוכנית גייסו במצטבר מיליארדי דולרים, ורבים מהם נרכשו על ידי חברות ענק בתחום הטכנולוגיה.

Ad image
תמונה: אינטל

ההחלטה על סגירת התוכנית מגיעה על רקע קיצוצים נרחבים באינטל העולמית, שמנסה לחסוך מיליארדי דולרים בעקבות אתגרים בשוק העולמי. מהלך זה מעלה שאלות רבות לגבי עתיד היזמות הטכנולוגית בישראל ועל השפעתו על האקוסיסטם המקומי.

למרות הסגירה, השפעתה של איגנייט על ההייטק הישראלי צפויה להימשך עוד שנים רבות. בוגרי התוכנית ממשיכים להוביל חדשנות בתעשייה, ורבים מהם כבר מדברים על הקמת יוזמות חדשות לתמיכה ביזמים צעירים.

בתגובה לסגירה, משרד הכלכלה הודיע כי הוא בוחן אפשרויות לתמיכה מוגברת בסטארט-אפים מקומיים. “אנחנו מכירים בחשיבות של תוכניות האצה איכותיות לצמיחת ההייטק הישראלי,” אמר דובר המשרד. “נפעל להבטיח שהיזמים הישראלים ימשיכו לקבל את התמיכה לה הם זקוקים.”

עם סגירת איגנייט, כל העיניים מופנות כעת לחברות טכנולוגיה גדולות אחרות ולגופי השקעה מובילים. השאלה המרכזית היא – מי ייקח על עצמו את המשימה החשובה של טיפוח הדור הבא של חברות ההייטק הישראליות?

שתפו כתבה
מאת אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra